برگزاری نماز جمعه در شهرهای نارنجی با رعایت شرایط و پروتکل های  خاص ستاد کرونا

نماز جمعه در شهرهای نارنجی با رعایت موارد مربوطه بازبودن در و پنجره های مصلی، استفاده از کولر آبی به نحوی که هوای تازه بیرون به داخل مصلی وارد شود، رعایت حداقل فاصله ۲ متر بین نمازگزاران، کنترل ورودی و خروجی مصلی ها جهت ازدیاد جمعیت برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «عبدالرحیم عبودی» عصر امروز (30 اردیبهشت ماه) در نشست تصمیم گیری در زمینه برگزاری نماز جمعه، جماعت و هیئت های مذهبی که با برخی از اعضای ستاد استانی مقابله با کرونای استان از جمله «آذر صفایی»، معاون پشتیبانی و توسعه منابع استانداری استان، «محمدمهدی بانشی»، معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، اظهار کرد: همه مسئولان در زمینه سلامت و معنویت مردم باید دغدغه داشته باشند.

رئیس دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد از نقش تاثیرگذار استاندار، نماینده ولی فقیه در استان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی، کادر بهداشت و درمان و همراهی مردم در زمینه کنترل شیوع کرونا تمجید کرد و گفت: استاندار سخت کوش، معنوی، خدوم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و کادر درمان تلاش های قابل تحسینی در راستای به حداقل رساندن بیماری کرونا انجام داده اند.

وی با اشاره به اینکه ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد و در راس نماینده ولی فقیه در استان همواره دغدغه سلامتی مردم را داشته و در این راستا همگام و همراه با مدیریت استان بودند، ادامه داد: این بزرگواران در زمینه نماز جمعه و مراسم های مذهبی همکاری خوبی با ستاد ملی و استانی کرونا داشتند.

حجت الاسلام عبودی یادآور شد: هرچند مراسم ها در استان کهگیلویه و بویراحمد دارای شرایط قومی و قبیله ای بوده و با شرایط و آداب خاص برگزار می شد، ولی با مدیریت و همراهی همه دستگاه ها و نهادها استان ما در مسیر کنترل شیوع کرونا جزء استان های برتر و به درستی این کار مدیریت شد.

رئیس دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه نمازهای جمعه و جماعت تاکنون براساس رنگ بندی ها و دستورالعمل های ابلاغی ستاد کرونا برگزار می شد، اظهار کرد: با توجه به مصوبه ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونای کشور در شب گذشته، در مناطق نارنجی و قرمز نمازهای جمعه، جماعت و هیئت ها باید در فضای باز برگزار شود.

وی با اشاره اینکه هم اکنون سه شهرستان بویراحمد، کهگیلویه و گچساران در وضعیت نارنجی قرار دارند، خاطرنشان کرد: در شهرهای گچساران و دهدشت با توجه به گرمای هوا نمی توان در محیط باز نماز برگزار کرد ولی با توجه به بلند بودن سقف مصلی، پیش بینی تهویه مناسب و محدودیت های لازم می توان نماز را در محل مصلی برگزار کرد.

حجت الاسلام عبودی برگزاری این نشست را به جهت تصمیم گیری در زمینه برگزاری نماز در این سه شهرستان با رعایت کلیه پروتکل ها و دستورالعمل ها دانست و گفت: اگر تصمیم به برگزاری نماز در مصلی ها مورد قبول واقع شد محدودیت هایی برای تعداد نمازگزاران، رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و ... پیش بینی شده که اجرایی خواهند شد.

«محمدمهدی بانشی» هم در این نشست ضمن اعلام موافقت با برگزاری نماز جمعه و جماعت در شهرستان های اعلام شده، گفت: نماز جمعه در شهرهای نارنجی با رعایت موارد مربوط به شرایط قرمز حضور 70 نفر و زمان 30 دقیقه بلامانع است.

معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر رعایت شرایط لازم برای برگزاری نماز جمعه، اظهار کرد: بازبودن در و پنجره های مصلی، استفاده از کولر آبی به نحوی که هوای تازه بیرون به داخل مصلی وارد شود، رعایت حداقل فاصله 2 متر بین نمازگزاران، کنترل ورودی و خروجی مصلی ها جهت ازدیاد جمعیت باید مدنظر قرار گیرد.

وی خواستار نظارت بر ورود تعداد افراد اعلام شده در نماز جمعه شد و ادامه داد: نظارت بر استفاده از ماسک توسط نمازگزاران و عوامل اجرایی مصلی ها، استفاده از مهر و سجاده شخصی مدنظر قرار گیرد، ضمن اینکه نمازهای جماعت و هیئات در فضای باز متناسب با شرایط اعلامی ستاد کرونا برگزار شود.

کد خبر 1058529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha