رشد ۱۸۰ درصدی زکات فطره اهدایی به مددجویان بهزیستی زنجان

منافی از جمع‌آوری بیش از ۱۳۸ میلیون تومان زکات فطره در عید فطر خبر داد و گفت: مبالغ جمع آوری شده با توجه به نیاز جامعه هدف در اسرع وقت به حساب مددجویان واریز شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیر بهزیستی شهرستان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال جاری زکات فطره نسبت به سال گذشته رشد 180 درصدی داشته است و خیرین در ماه مبارک رمضان نیز یاریگر جامعه هدف بودند.

 

سید رزاق منافی خاطر نشان کرد: در عید فطر پنج پایگاه ثابت و 10 پایگاه سیار و چهار مرکز مثبت زندگی فعالیت داشتند و توانستند زکات فطره و کفاره ی شهروندان را جمع آوری کنند.

 

مدیر بهزیستی شهرستان زنجان یادآور شد: خیرین با اهداء بیش از600 بسته ی مواد غذایی به ارزش 200 میلیون تومان در ماه مبارک رمضان به اقشار کم برخوردار، زنان سرپرست خانوار، ایتام و نیازمندان را یاری کردند.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه در سال گذشته 50 میلیون تومان مشارکت به صورت نقدی و 130 میلیون تومان مشارکت به صورت غیر نقدی و خدماتی جمع آوری شده است، خاطر نشان کرد: در پازل همدلی خیرین این شهرستان بیشترین مشارکت در بین سایر شهرستانه را داشتند و همچنین 81دستگاه تبلت در بین دانش آموزان کم برخوردار توزیع شده است .

 

منافی توانمند سازی و اشتغال مددجویان را از ابزار مهم در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی عنوان کرد و افزود: بهزیستی متولی اشتغال نیست ولی در رابطه با تسهیلگری اشتغال جامعه هدف، کارشناسان اشتغال باید با توجه به شناخت دقیق از توانمندی مددجو و زمینه اشتغال وی و آشنایی با شغل های جدید، تسهیلات نو، بهترین پیشنهاد را برای ایجاد اشتغال پایدار مددجو ارائه کنند و در همین راستا در سال گذشته برای 215 نفر از افراد تحت پوشش 6 میلیارد و 900 میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شده است .

 

کد خبر 1058739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha