نخستین خانه‌ موزه تمبر ایران در تبریز افتتاح شد

نخستین خانه موزه تمبر ایران درخانه تاریخی «مجتهدی» تبریز به عنوان یکی از صدها خانه تاریخی شهر تبریز افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، نخستین خانه موزه تمبر ایران همزمان با هفته ارتباطات و هفته میراث فرهنگی امروز با حضور «رمضانعلی سبحانی‌فر» مدیرعامل شرکت ملی پست، «حسن عمیدی» رییس موزه ارتباطات و مقامات استانی در خانه مجتهدی‌های تبریز افتتاح شد.

محل استقرار نخستین «خانه - موزه تمبر» ایران در تبریز در کوچه پیرسمساری در بافت تاریخی «بازار تبریز» واقع شده که ساختمان قدیمی و یکصد ساله پست آذربایجان تا ۳۰ سال قبل در مقابل آن برپا بود و پس از آن به دلیل تعریض خیابان تخریب شد.

بنابر این گزارش، در فاز نخست افتتاح نخستین خانه - موزه تمبر ایران در تبریز، تمبرهای دوره پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تعدادی از تمبرهای پهلوی دوم و نیز کارت پستال هایی از کشورهای مختلف جهان به نمایش گذاشته شده است. 

قرار است در فاز دوم و توسعه ای نخستین خانه - موزه تمبر ایران در تبریز، اشیا و ابزار پستی از قبیل مهرهای قدیمی پست تبریز و ابزار آلات قدیمی به جای مانده از تلگرافخانه تبریز و ادارات پست آذربایجان شرقی به نمایش گذاشته شود. 

راه اندازی جمعه بازار تمبر و هم افزایی برای انجام پژوهش های مرتبط با تمبر به عنوان اوراق بهادار و تاریخی از دیگر برنامه های آتی خانه - موزه تمبر تبریز است. خانه تاریخی «مجتهدی» تبریز به عنوان یکی از صدها خانه تاریخی این کهن شهر  در سال ۱۳۸۱ با شماره ۷۵۳۶ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

کد خبر 1059011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha