سفر یک هیئت سوری به عربستان پس از ۱۰ سال قطع روابط

وزیر وزارت گردشگری سوریه برای شرکت در چهل و هفتمین نشست کمیته سازمان جهانی گردشگری خاورمیانه و همایش احیای گردشگری وارد عربستان شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از خلیج آنلاین، وزارت گردشگری در سوریه اعلام کرد: برای نخستین بار از زمان قطع روابط دیپلماتیک بین دمشق و ریاض، «محمد رامی رضوان مارتینی» وزیر گردشگری سوریه در یک سفر رسمی وارد عربستان شد.

 

این وزارتخانه درصفحه خود در فیس بوک اعلام کرد: مارتینی در راس یک هیئت از وزارت گردشگری سوریه به دعوت وزارت گردشگری عربستان و سازمان جهانی  گردشگری وارد عربستان شد.

 

این وزارتخانه اعلام کرد:این هیئت در چهل و هفتمین نشست کمیته سازمان جهانی گردشگری خاورمیانه و افتتاح دفتر منطقه ای خاورمیانه و همایش احیای گردشگری که در دو روز آینده برگزار می شود، شرکت خواهد کرد.

 

این وزارتخانه عکس هایی از وزیر گردشگری سوریه را هنگام استقبالش توسط مسئولان سعودی منتشر کرد، اما ریاض ورود مارتینی را به طور رسمی اعلام نکرده است.

 

مارتینی نخستین وزیر دولت بشار اسد است که پس از تنش در روابط بین دو طرف به عربستان سفر کرده است. هنگامی که ریاض روابط خود را با دمشق قطع کرد. دستور خروج سفیر این کشور را از آگوست 2011 میلادی اعلام کرد که تا امروز ادامه دارد.

 

یک هیئت از اتحادیه روزنامه نگاران سوریه در اواخر 2019 میلادی به ریاست موسی عبدالنور برای مشارکت در نشست اتحادیه روزنامه نگاران عرب به عربستان سفر کرده بود.

 

در اوایل ماه کنونی نیز یک هیئت اطلاعاتی عربستان برای دیدار با مسئولان امنیتی سوریه به دمشق سفر کرده بود.

 

روزنامه گاردین به نقل از مسئولان امنیتی عربستان اعلام کرد: از سرگیری روابط بین ریاض و دمشق مدتی کوتاهی پس از عید فطر انجام می گیرد.

کد خبر 1060357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha