نقش تاثیرگذار کانون های مساجد در افزایش شور انتخاباتی

مساجد نقش مهمی در افزایش شور و شعور انتخابات دارند و قطعا در چنین زمان حساسی فعالان مسجدی به ویژه کانون های مساجد که اولویت فعالیت آنها بصیرت افزایی است، می تواند شهروندان را نسبت به انتخاب درست آگاه تر کنند.

خبرگزاری شبستان _ اهواز، علی سهری: در جمهوری اسلامی هر تصمیمی که با آینده مردم کشور در ارتباط باشد مستقیما به رای و نظر مردم می‌رسد. مشخصه انتخاب در موارد مختلف را تنها در جمهوری اسلامی می توان یافت که در ریز و درشت موضوعات کشوری مردم حرف اول را می زنند، اما در این میان رسانه های غربی برای مایوس کردن مردم از هر کوششی استفاده می کنند و بارها برای کاهش میزان مشارکت در انتخابات هر اقدامی را انجام می دهند.

 

در این میان نهادهای انقلابی و فرهنگی در داخل کشور تحت هیچ شرایطی نباید در برابر تبلیغات غیرواقعی رسانه های معاند سکوت اختیار کرده و شاهد از بین رفتن سرمایه های انقلاب که همان جوانان هستند، باشند.

 

کانون‌های مساجد با زبان روز جامعه بصیرت جوانان را افزایش دهند

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار می‌کند: در قرآن کریم اشاره شده که آیا افرادی که می بینند با افرادی که نمی بینند برابر هستند، مشخصا در این آیه شریفه منظور از افرادی که می بینند همان افرادی است که بصیرت کافی دارند.

 

«حجت الاسلام مرتضی همت پور» می‌افزاید: در طول تاریخ افراد بسیاری بودند که چشم دنیوی آنها بینا نبود اما با بصیرت کافی راه حق و حقیقت را به همگان نشان می دادند؛ بصیرت یک موضوع مهم است که تبلور آن در واقعه کربلا نمایان می شود، به گونه ای که افراد معدودی در برابر لشکر هزاران نفر ایستادگی کردند و این نشان از بصیرت بالای یاران امام حسین (ع) در حوادث مهم است.

 

وی بصیرت را از مهمترین نکاتی دانست که واقعه کربلا را تا ابد زنده نگاه می دارد و اضافه می‌کند: در زمان غیبت امام عصر (عج) از بیانات امام راحل (ره) و مقام مظم رهبری باید ملاک شناخت فرد مشخص شود و با بهره گیری از آیات و روایات و همچنین سخن بزرگان علم دین می توانیم فرد اصلح را شناسایی کرد.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد خوزستان با بیان اینکه نمی توان با نگاه سنتی جوان امروز را به حضور در انتخابات قانع کرد ادامه می‌دهد: فعالان فرهنگی و مسجدی با تلفیق موارد تاریخی و موارد مدرن بصیرت جوانان را نسبت به مسائل مهم افزایش دهند و با زبان امروز جوانان را به انتخاب فرد اصلح دعوت کنند.

 

وی تصریح می‌کند: کانون های فرهنگی، امامان جماعت و فعالان فرهنگی وظیفه بصیرت افزایی در جامعه را برعهده دارند و باید بتوانند را رویی گشاده جوانان را به سمت جبهه انقلاب جذب کنند و آنها را در مسیر انقلاب قرار دهند.

 

مساجد می توانند با افزایش آگاهی عمومی زمینه انتخاب حداکثری را فراهم آورند

استاد حوزه علمیه اهواز نیز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با بیان اینکه میزان شناخت حکومت های موفق از مردمی بودن آنها نمایان می شود می‌گوید: یکی از مهمترین مولفه هایی که جمهوری اسلامی در برابر تمام حکومت های جهان به آن مباهات می کند حکومتی مبتنی بر نظر مردم است.

 

«حجت الاسلام سید محمدرضا سالاری» بیان می‌کند: مشخصا انتخاب رئیس جمهور در کشور ایران یک حرکت کاملا مبتنی بر نظر مردم است که هر چهار سال یکبار رئیس جمهوری خود را بر اساس معیارهای مشخص که همان میزان پیشرفت کشور است انتخاب می کنند؛ یکی از مهمترین معیارهایی که باید به آن توجه کرد میزان پیشرفت کشور در زمان هر رئیس جمهور است، این نکته می توانند بسیاری از مسیرهای انتخاب را برای ما مشخص کند.

 

وی با بیان اینکه عوامل مختلفی بر کاهش مشارکت در انتخابات موثر هستند ابراز می‌کند: در حکومت هایی که مبتنی بر نظر مردم هستند می توان ضعف رئیس جمهوری در یک دوره، مشکلات معیشتی، پس رفت کشور و ... نام برد که امیدوار هستم در انتخابات پیش رو با انتخاب فرد مناسب زمینه گشایش مردم را فراهم آوریم.

 

حجت الاسلام سالاری یاد آور می‌شود: مساجد به عنوان رسانه های سنتی مسلمانان از دیرباز نقش بسیار مهمی در افزایش آگاهی عمومی داشتند و قطعا در چنین شرایطی که رسانه های استکبار کمر همت به کاهش مشارکت مردمی زده اند مساجد می توانند با افزایش آگاهی عمومی زمینه انتخاب حداکثری را فراهم آورند.

 

مساجد با بیشترین ارتباط میان بدنه مردم قطعا نقش بسیاری در شور و شعور انتخابات ایفا می کنند، قطعا در چنین زمانی که حساسیت انتخابات به اوج خود رسیده است فعالان مسجدی به ویژه در کانون های مساجد که اولویت فعالیت آنها بصیرت افزایی است، می توانند شهروندان را نسبت به انتخاب درست آگاه تر کنند.

 

کد خبر 1060643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha