سیل به بخشی از اراضی کشاورزی شیروان خسارت وارد کرد

سرپرست فرمانداری شیروان گفت: عصر امروز وقوع سیل در شهر زیارت و روستای قلجق این شهرستان خسارت وارد کرده است.

«علی ذوالفقاری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: وقوع سیل در بالادست شهر زیارت بوده که خسارت زیادی وارد نکرده و به زیرگذر جاده اصلی نرسیده ولی در روستای قلجق از توابع بخش مرکزی و برخی از اراضی کشاورزی را تخریب کرده که هنوز برآورد خسارت نشده است.

 

 

سرپرست فرمانداری شیروان گفت: هنوز گزارشی از وقوع سیل در سایر روستاهای شهرستان اعلام نشده است.

 

 

وی عنوان کرد: تگرگ در ۲۹ فروردین ماه هم ۴۸ میلیارد ریال به ۶۰ هکتار از باغ های سیب شیروان خسارت زده بود و همچنین تگرگ ۱۷ اردیبهشت ماه سال جاری ۶۱  میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال به کشاورزی این شهرستان خسارت زد که بیشترین سطح مربوط به باغ‌ها بوده است.

 

 

"حمید جوان" رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شیروان هم اضافه کرد: وقوع سیل در شهر زیارت یک خیابان داخل شهر را مسدود کرده و هنوز مشکلی برای تردد پیش نیامده است.

 

 

شهرستان شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد که ۱۰۵ هزار هکتار عرصه  زراعی و باغی دارد.

 

 

اداره کل هواشناسی خراسان شمالی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که بارش باران به همراه رعد و برق و وزش باد شدید برای برخی مناطق استان ( روز چهارشنبه) پیش‌بینی می‌شود که احتمال وقوع سیل در این بازه زمانی دور از انتظار نیست.

 

 

در اطلاعیه اداره‌کل هواشناسی خراسان شمالی آمده است: با ورود سامانه بارشی، ناپایداریها در روز چهارشنبه تشدید می شود که موجب بارش های رگباری به همراه رعد و برق در شهرستان های اسفراین و شیروان خواهد شد.

 

 

کاهش نزولات جوی در بهار امسال موجب نگرانی کشاورزان شده اما هر از چند گاهی بارش های رگباری که به صورت منطقه ای انجام می شود مشکلاتی را برای کشاورزان در پی دارد.

 

 

 

 

کد خبر 1060648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha