معادن سنگ گرانیت نهبندان در انتظار سرمایه گذار

بیکی گفت: نهبندان، قطب سنگ به ویژه سنگ گرانیت است و سنگ آن در بهترین نقاط استفاده می شود و نیازمند سرمایه گذاری جدید است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند؛ «مجید بیکی» امروز (۶ خرداد) در  جلسه ستاد توسعه خاوران شهرستان نهبندان اظهار کرد: ستاد توسعه خاوران این شهرستان با ترکیب مدیران شهرستانی در راستای تسهیل سرمایه گذاری با تدبیر استاندار تشکیل شده است.

 

فرماندار نهبندان با بیان اینکه اطلس سرمایه گذاری شهرستان نهبندان تهیه شده است، افزود: اطلس سرمایه گذاری شهرستان با توجه به برنامه ها و موقعیت شهرستان تهیه شده است، این اطلس آغاز سرمایه گذاری در نهبندان است که در زمینه ایجاد اشتغال نقش مهمی در حل مسائل اجتماعی، فرهنگی و آسیب های اجتماعی است.

 

وی عنوان کرد: سرمایه گذاری در منطقه نهبندان سبب عدم تخلیه مناطق مرزی و ثبات جمعیت است.

 

فرماندار نهبندان بیان کرد: در بحث شناسایی طرح های سرمایه گذاری، چهار طرح سرمایه گذاری نهبندان در ستاد توسعه خاوران تهیه شده که دو طرح امروز و دو طرح دیگر در هفته های آینده تفاهم نامه های آن منعقد می شود.

 

وی با اشاره به تلاش استاندار خراسان جنوبی به مناطق کم برخوردار همانند نهبندان، گفت: سرمایه گذاری در این منطقه سبب جهشی در توسعه است، لذا استاندار خراسان جنوبی سرمایه گذارانی را به منطقه دعوت کرده اند که از آن ها در راستای توسعه استفاده خواهد شد.

 

بیکی گفت: اجرای طرح استیل کورد که این روزها در فضای مجازی به آن پرداخته شد، در سال ۱۳۹۸ با پیگیری هایی انجام شده، جزو اولویت های استان برای سرمایه گذاری قرار گرفت، اما این طرح بعد از مسائل کارشناسی نیازمند مشارکت و منوط به سرمایه گذاری ۵۱ درصدی بخش خصوصی بود که باید بر اساس برآورد در حال حاضر، ۴۰۰ میلیارد تومان آورده نیاز داشت.

 

وی گفت: با گذشت زمان و بنا به دلایلی، سرمایه گذار بخش خصوصی که در ابتدا تمایل به سرمایه گذاری در نهبندان را داشت از سرمایه گذاری منصرف و عملا طرح قابلیت اجرای خود را در نهبندان از دست داد که علیرغم پیگیری های صورت گرفته و همه جانبه، به دلیل عدم سرمایه کافی توسط بخش خصوصی دیگر این امکان شراط آن فراهم نگردید.

 

فرماندار نهبندان با بیان اینکه با حمایت ها و رایزنی های استاندار خراسان جنوبی امروز سرمایه گذاران زیادی به نهبندان معرفی شده اند، افزود: این سرمایه گذاری ها بیشتر در بخش معدن محقق خواهد شد.

 

وی بیان کرد: دو تفاهم نامه همکاری مشترک بین ستاد توسعه خاوران شهرستان نهبندان و بخش خصوصی (بسته بندی آب آشامیدنی و واحد سنگ بری) به میزان ۲۳۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری و اشتغال ۴۰ نفر امضاء شد.

 

وی گفت: نهبندان، قطب سنگ به ویژه سنگ گرانیت است و سنگ آن در بهترین نقاط استفاده می شود و نیازمند سرمایه گذاری جدید می باشد.

 

فرماندار نهبندان عنوان کرد: حمایت همه جانبه دستگاه های اجرایی از سرمایه گذاران اولویت ستاد توسعه خاوران است که بدون تلاش و پیگیری این موضوع محقق نمی شود و مدیران باید با کمترین زمان و بیشترین تعامل در این خصوص همکاری کنند.

 

وی از اجرای طرح های جدید در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: در حال رایزنی با سرمایه گذاران هستیم تا در حوزه فرآوری معدنی ورود کنند.

 

فرماندار نهبندان از همکاری دستگاه های متولی با سرمایه گذاران قدردانی کرد و گفت: همه تلاش خود را داریم تا شرایط را نسبت به گذشته در راستای توسعه بیشتر، بهتر محقق کنیم.

 

 

 

کد خبر 1060857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha