سیل و تگرگ به ۳۵ درصد از باغ های انگور خسارت زد

مدیر جهاد کشاورزی شیروان گفت: سیل و تگرگ پنج شنبه شب هفته گذشته به ۳۵ درصد از باغ های انگور شیروان خسارت وارد کرد.

«حسن ایزانلو» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: تگرگ 126 میلیارد ریال به 250هکتار از سطح باغ های انگور برابر با 35 درصد در روستاهای تنسوان، پیرشهید، چلو و ملاباقر از توابع بخش مرکزی این شهرستان خسارت وراد کرد.

 

 

مدیر جهاد کشاورزی شیروان بیان کرد: وقوع سیل و تگرگ  206 میلیارد ریال به اراضی زراعی و باغی این شهرستان خسارت وارد کرد.

 

 

ایزانلو اضافه کرد: همچنین باران و جاری شدن سیلاب در روستای ورگ از توابع بخش مرکزی شهرستان به 25 هکتار از مزارع گوجه معادل 80 درصد به مبلغ 60 میلیارد ریال و 20 هکتار از مزارع خیار معادل 80 درصد به مبلغ 20 میلیارد ریال خسارت وارد کرد.

 

 

وی خاطرنشان کرد: بیشترین خسارت ناشی از کشاورزی این شهرستان در عصر دیروز مربوط به تگرگ در باغ ها به مبلغ 126 میلیارد ریال در سطح 250 هکتار برآورد شده است.

 

 

وی تصریح کرد: تگرگ و سیل عصر روز چهارشنبه هفته گذشته،  ۱۳ میلیارد و ۱۴۰ میلیون ریال به کشتزارها و باغ های این شهرستان خراسان شمالی خسارت وارد کرد.

 

 

مدیر جهاد کشاورزی شیروان عنوان کرد: وقوع سیل و بارش تگرگ در ۲۹ فروردین و ۱۷ اردیبهشت ماه امسال نیز بیش از ۱۰۱ میلیارد ریال به کشاورزی و باغ های این شهرستان خسارت زده بود.

 

 

 

شهرستان شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد که ۱۰۵ هزار هکتار عرصه  زراعی و باغی دارد.

 

 

 

کد خبر 1061068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha