برگزاری مسابقه «کتاب ‌زی» با شعار «با کتاب زندگی کن»

سهرابی گفت: مسابقه «کتاب ‌زی» با شعار «با کتاب زندگی کن» با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با مجمع کتاب جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی شیراز برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «صابر سهرابی»، امروز (شنبه 8 خرداد) در نشست مجازی با خبرنگاران با اشاره به انتخاب شیراز به عنوان پایتخت کتاب ایران برای دومین سال گفت: زیستن با کتاب به عنوان ویژگی‌ با ارزش فرهنگ اسلامی باید در جامعه، فرهنگ ‌سازی شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: مردم استان فارس همواره با کتاب مانوس بوده اند و شیراز به عنوان خواستگاه فرهنگی ایران امسال برای سال دوم، پایتخت کتاب ایران شده است.

وی اضافه کرد: روی آوردن به پیام های کوتاه در فضای مجازی به جای خواندن کتاب در یک دهه گذشته، آسیب‌هایی را به همراه خواهد داشت و تنها با بازگشت به کتابخوانی می‌ توان از آن رها شد.

سهرابی از همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با مجمع کتاب جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی شیراز برای برگزاری مسابقه کتاب خبر داد و بیان کرد: با هدف فرهنگ ‌سازی سبک زندگی، مسابقه «کتاب‌ زی» برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در این رویداد، هر خواننده کتاب، می ‌تواند برداشت و دریافت خود از زندگی و اندیشه ‌ای که بهترین و برترین کتاب زندگی‌ برای وی داشته است را به سنجش بگذارد.

سهرابی اضافه کرد: مسابقه «کتاب ‌زی» با شعار «با کتاب زندگی کن» برگزار می شود و در پی شناخت کتاب توسط خوانندگان و علاقمندان کتاب است.

وی با ااشره به گام‌ های این رویداد فرهنگی گفت: در گام یک، هر شرکت کننده با فرستادن ویدئویی سه تا پنج دقیقه‌ای و نوآوری خود، بهترین و برترین کتابی را که خوانده با برداشت خود به شماره 09926636095 در واتساپ ارسال می کند.

سهرابی اعلام کرد: در گام دوم، داوران پس از بررسی، 20 اثر برتر را به باشگاه «مهارت مسابقه کتاب زی» ارسال می کنند و در نهایت پنج نفر برگزیده خواهد شد و  علاقمندان برای کسب اطلاع بیشتر از این رویداد می توانند به سامانه http://ketabzee.ir مراجعه کنند.

کد خبر 1061288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha