اصحاب فرهنگ و هنر در دوران کرونا بیش از همه متضرر شدند

معاون امور فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: شرایط ناشی از کرونا ضربه های جبران ناپذیری به بدنه فرهنگ و هنر زد و این حوزه بیش از همه از این شرایط متضرر شد.

«رضا رضایی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج گفت: هرآنچه می خواهد در جامعه تبدیل به جریان شود، باید اول فرهنگ شود و همه کارها در ذیل فرهنگ انجام می شود.

 

معاون امور فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه انسجام فرهنگی منجر به گفتمان فرهنگی می شود، بیان کرد: شرایط ناشی از کرونا این انسجام  را ضعیف کرد.

 

وی با اشاره به رویکرد مجازی یافتن فعالیت های فرهنگی و اجرای پویش ها و برنامه های مختلف افزود: پویش خیام خوانی که با حضور شرکت کنندگانی از 13 استان و 24 شهرستان و ارسال افزون بر 200 اثر برگزار شد، یکی از همین برنامه ها بود.

 

وی گفت: در همین قالب ها در بزرگداشت مفاخر و برنامه های خلاق در شهرستان، اعتبار پیش بینی می کنیم تا بر رونق فعالیت ها افزوده شود.

 

رضایی گفت: با همه این اوصاف رویکرد ما در مواجهه با کرونا منفعلانه نبوده و در همین شرایط هم اقداماتی برای عضویت هنرمندان در صندوق هنرمندان برای 370 نفر انجام شد و به ثمر رسید.

 

رضایی گفت: 130 میلیارد ریال هم در یک مرحله برای چاپخانه های استان جذب شد.

 

کد خبر 1061309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha