هزینه برگزاری هر دوره از انتخابات چقدر است؟

سخنگوی ستاد انتخابات كشور گفت: هزینه های برگزاری هر دوره از انتخابات متفاوت است. این دوره چهار انتخابات داریم و همین متفاوت ترش می كند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سید اسماعیل موسوی سخنگوی ستاد انتخابات كشور در برنامه پاستور ۱۴۰۰ رادیو انتخابات گفت: ۵۹۳۱۰۳۰۷ واجدین شرایط داریم كه از این تعداد ۱۳۹۲۱۴۸ نفر به عنوان رای اولی حضور دارند.

وی ادامه داد: ۷۰۲ هزار صندوق اخذ رای داریم. نسبت به دوره گذشته ده هزار افزایش داشتیم. برگزاری انتخابات به صورت پستی نداریم اما انتخابات الكترونیك را در سی شهر برای انتخابات شورای شهر داریم. افراد به شعب مراجعه می كنند و كارتی شبیه به كارت های شناسایی ملی می دهیم به آنها و به جای صندوق معمول را انتخاب كنند صندوق های رای الكترونیك را استفاده می كنند و كد هر نامزد را وارد می كنند و عكس و اسم نامزد نمایش داده می شود و فرد ورد نظر را ثبت می كنند هم در حافظه دستگاه و هم چاپ می شود. ما در پایان انتخابات به سمت حافظه دستگاه می رویم و شمارش را انجام می دهیم و اگر اعتراضی به آرا وجود داشت برگه های چاپ شده را بررسی می كنیم.

وی افزود: در بسیاری از استان های كشور چهار انتخابات داریم. مثل تهران قم مازندران و خراسان انتخابات مجلس خبرگان را خواهیم داشت. در شش استان دیگر هم انتخابات مجلس. حجم كار زیاد خواهد بود و عوامل اجرایی روز های پركاری دارند. پیش بینی مان این است كه حدالق ۷۲ ساعت دوستان در كنار ما حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: برای هر كدام از انتخابات تعرفه برگ رای جداگانه چاپ كردیم و صندوق هم در شعبه ها به تعداد انتخابات است. برای مثال در تهران در هر شعبه چهار صندوق است.

وی تحلیل اجتماعی و سیاسی جامعه را اینگونه بیان داشت: چهار ركن برای انتخابات در نظر گرفتیم مشاركت سلامت امنیت رقابت انتخابات. امنیت و سلامت انتخابات وظیفه وزارت كشور است. مشاركت و رقابت میدانی ملی است و هر دستگاهی در آن سهم دارند.

موسوی افزود: ما به تفكیك استان ها میزان رای اولی ها را مشخص كردیم. تجربه بسیار شیرینی است مخصوصا كه مقام معظم رهبری بحث مشاركت و جوانان را مطرح كردند.

وی ادامه داد: هزینه های برگزاری هر دوره از انتخابات متفاوت است. این دوره چهار انتخابات داریم و همین متفاوت ترش می كند. در این دوره تعداد زیادی صندوق اضافه كردیم. هزینه های تولید صندوق ها و ...

کد خبر 1061672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha