پویش «رای اولی‌ها» برای دانش آموزان شهرستان قرچک راه‌اندازی شد

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قرچک از راه اندازی پویش «رای‌اولی‌ها» در آستانه انتخابات ۱۴۰۰ و در بستر شبکه شاد خبر داد و گفت: پویش رای‌اولی‌ها با هدف مشارکت حداکثری و آگاهانه دانش‌آموزان رای اولی در انتخابات، راه‌اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ­های تهران، رضا داورزنی مدیر آموزش و پرورش شهرستان قرچک با اشاره به در پیش بودن برگزاری همزمان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، اظهار داشت: رای اولی‌ها برای اولین بار موفق به مشارکت در سرنوشت سیاسی کشور می‌شوند و تلاش داریم تا در قالب برپایی این پویش، زمینه حضور حداکثری، فعالانه و آگاهانه دانش‌آموزان در پای صندوق های اخذ رای فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه حضور پرشور دانش‌آموزان رای اولی در پای صندوق های اخذ رای می‌تواند به جریان‌سازی انتخابات کمک کند، افزود: دانش‌آموزان همچنین به دلیل تاثیرگذاری بالا بر خانواده‌های خود، می‌توانند جامعه را به حضور پرشورتر و آگاهانه در انتخابات ترغیب کنند.

داورزنی پویش رای اولی‌ها را ویژه دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم دانست و یکی از اهداف این پویش را ابراز شور و شوق و احساس جشن تکلیف سیاسی برای حضور در انتخابات ۱۴۰۰ اعلام کرد و یادآور شد: این پویش در بستر  شبکه آموزشی «شاد»  و به صورت مجازی برگزار می‌شود که هدف و رسالت اصلی ما در این جریان بصیرت افزایی و ترویج مشارکت حداکثری است.

مدیر آموزش و پرورش قرچک افزود: ۱۶۲۶ دانش آموز دختر و ۱۵۳۵ دانش آموز پسر در پایه یازدهم، همچنین ۱۴۱۴ دانش آموز دختر و ۱۳۱۱ دانش آموز پسر در پایه دوازدهم، مجموع ۵۸۸۶ دانش آموز جزو آمار دانش آموزان رای اولی محسوب می شوند که امسال با مشارکت حداکثری و بصیرت کامل برای اولین بار در این میدان مهم پا به عرصه حضور خواهند گذاشت.

وی در پایان گفت: دانش آموزان واجد شرایط برای شرکت در پویش رای اولی ها به نشانی زیر در پیام‌رسان شاد مراجعه و عضو کانال مربوط شوند.

کد خبر 1062048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha