جمعیت دانش آموزی نیاز به واکسن ندارد/ ۳ میلیون دانشجو تا مهر واکسینه می شوند

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جمعیت دانش آموزی به لحاظ سنی نیاز به واکسن ندارد، گفت: برنامه ریزی ما این است که ۳ میلیون دانشجو تا مهر واکسینه شوند.

علیرضا منادی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به برنامه واکسیناسیون دانش آموزی و دانشجویی کشور گفت: قرار است از آذر ماه واکسیناسیون عمومی در همه کشور آغاز شود. خوشبختانه در 7 نقطه از مکان های پژوهشی کشورمان 7 نوع واکسن در حال ساخت است. واکسن کوبرکت به تولید انبوه رسیده است، واکسن موسسه رازی به زودی به مرحله تولید انبوه می رسد. در واقع در مدت اندکی اکثر افراد جامعه واکسینه می شوند.

 

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: پیش بینی ما این است که امسال مهر ماه مدارس باز شود و قطعا واکسیناسیون دانش آموزان و دانشجویان در اولویت هستند، واکسنی بر این گروه پیش بینی شده است ولی زمان دقیق آن مشخص نیست.

 

وی ادامه داد: خروجی واکسیناسیون دانشجویان، فرهنگیان و اساتید دانشگاه و اعضای هیئت علمی این خواهد بود که در مهر ماه امسال مدارس و دانشگاه ها به صورت حضوری آغاز به کار می کنند.

 

منادی با اشاره به اینکه جمعیت دانش آموزی از لحاظ سنی نیاز به واکسن ندارد، گفت: جمعیت دانشجویان ما بالای 3 میلیون است که باید واکسینه شوند، 85 هزار نفر اعضای هیئت علمی در دانشگاه های آزاد، دولتی، پزشکی و پیام نور و مابقی دانشگاه ها است و 950 هزار فرهنگی در کشور مشغول فعالیت هستند که باید واکسینه شوند.

 

 

 

 

کد خبر 1062254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha