اجرای ۳۵ هزار هکتار جنگلکاری دستکاشت در ایلام/ حقآبه بخش کشاورزی متناسب با میزان برداشت محصولات است

دیدار مردمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام و جمعی از مسئولان و مدیران کل استان با بزرگان و معتمدین شهرستان مهران در فضایی صمیمی با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام در جمع معتمدین و بزرگان شهرستان مهران، اظهار کرد: استان ایلام، استانی بیابانی است و خشکسالی نیز در سال گذشته حادث شده است و همین امر نیز موجب کاهش منابع آبی در استان به ویژه در شهرستان گرمسیری مهران شده است.

 

«رضا احمدی» با بیان اینکه ۴۲۴ هزار هکتار بیابان در استان ایلام وجود دارد، یادآور شد: در حال حاضر ۲۱ درصد جغرافیای استان ایلام را بیابان تشکیل می دهد.

 

وی با بیان اینکه ۲۶ هزار هکتار  بیابان در شهرستان دهلران وجود دارد و مابقی در شهرستان مهران است، بیان کرد: جنگلکاری و آبخیزداری در استان در راستای حفظ منابع آب و خاکی است و الان نیز با مشارکت خود مردم طرح ها و کارهای بزرگی در حوزه جنگلکاری در استان ایلام انجام شده است.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام تصریح کرد: ۳۵ هزار هکتار جنگل دستکاشت در استان وجود دارد که از مهاجرت مردم از روستاها جلوگیری می کند و زمینه های مناسبی در ایجاد اشتغال و  فراهم کردن زمینه های لازم برای کشاورزی در این مناطق فراهم شده است.

 

احمدی گفت: افزایش میزان دما و گرمای جهان و  تغییر اقلیم یک واقعیت است که باید آن بپذیریم، اما بهترین کار در حال حاضر توسعه جنگل و آبخیزداری و کمک به حفظ منابع آبی در زمین است.

 

مدیرعامل آب منطقه ای استان ایلام نیز در این نشست، اظهار کرد: اقدامات خوبی در حوزه آب در سطح شهرستان مهران از جمله سامانه گرمسیری اجرا شده است که قول های مساعدی در راستای تکمیل و تامین اعتبار آن از سوی مسئولان داده شده است.

 

«علی پوراحمد» با بیان اینکه حدود ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل سامانه گرمسیری مورد نیاز است، گفت: عملیات آبگیری سد مخزنی کنجان چم در پایان خردادماه سال جاری انجام می شود و سد گدارخوش نیز در سال آینده کلنگ زنی خواهد شد که آب ۶۸۰۰ هکتار از اراضی صالح آباد و مهران را تامین می کند.

 

وی با بیان اینکه  تامین آب شرب طویل مدت شهر مهران از سامانه گرمسیری تدارک دیده شده است، خاطرنشان کرد: حق آبه کشاورزان هم متناسب با برداشت محصولات و درآمد کشاورزان پیش بینی شده است.

 

 

کد خبر 1062558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha