آمار نگران کننده از شیوه کرونا و بستری ها/ تردد پلاک های غیربومی به استان ممنوع

کلانتری با اشاره بیماری کرونا، گفت: در حالی که روند کاهشی این بیماری را در استان داشتیم و روزانه ۱۰ تا ۱۵ نفر ترخیصی از بیمارستان بیشتر از بستری ها بود، اما این وضعیت یک دفعه در گچساران برعکس شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «حسین کلانتری» امروز (۱۲ خرداد ماه) در نشست اضطراری ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا گفت: آماری نگران‌ کننده دریافت کردیم که تصمیم به برگزاری چنین جلسه فوق‌العاده ‌ای شده، چون شاهد افزایش تعداد افراد ابتلاء و بستری بیماری کرونا در بیمارستان های استان هستیم.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در حالی که روند کاهشی این بیماری را در استان داشتیم و روزانه ۱۰ تا ۱۵ نفر ترخیصی از بیمارستان بیشتر از بستری ها بود، اما این وضعیت یک دفعه در گچساران برعکس شده است.

 

وی با بیان اینکه، امید است که این روند افزایش بیماری کووید-۱۹مستمر نباشد، گفت: روز گذشته در شهر گچساران ۱۱ نفر بستری بیشتر از ترخیص ها بود و این مسئله نگران کننده، هشدار و پیامی جدی دارد.

 

کلانتری با بیان اینکه، شاید فصل گرما و بسته بودن پنجره ها و وسایل سرمایشی یکی از عوامل باشد، اظهار داشت: علاوه بر این موضوع، نشست های انتخاباتی بر نگرانی‌ها افزوده است.

 

رئیس ستاد مدیریت مقابله با کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: به سمت روزهای پر شور تبلیغات شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای انتخابات مجلس شورای اسلامی در گچساران و باشت و انتخابات ریاست جمهوری نزدیک می شویم و حضور و مشارکت در امر تبلیغات بیشتر می ‌شود.

 

کلانتری تصریح کرد: این مسئله اگر همراه با رعایت کامل پروتکل ها و شیوه نامه های بهداشتی صورت نگیرد زمینه ساز برای شیوع بیماری و افزایش بستری و به خطر افتادن جان مردم می شود.

 

وی با بیان اینکه، جان مردم در اولویت بوده و جامعه باید نسبت به موضوع حساس تر شود گفت: وظیفه داریم که بستر را برای حضور حداکثری در انتخابات آماده کنیم ولی به همین میزان باید حساسیت برای اجرای شیوه نامه ها جهت جلوگیری از حوادث مرگبار کرونایی را داشته باشیم.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ممنوعیت ورود خودروها و مسافرهای غیربومی به استان گفت: از امروز ساعت ۱۲ همزمان با سراسر کشور تا روز ۱۷ خرداد ساعت ۱۲ ظهر طرح ممنوعیت ترددها به استان را خواهیم داشت و باید این طرح در شهرهای یاسوج و شهرستان دنا به علت آب و هوای خوب با جدیت خاصی اجرا شود.

 

کلانتری اظهار داشت: برای سفر به استان در برنامه زنده تلویزیونی شبکه یک از همه مردم کشور عذرخواهی کردم و گفتم که بعد از کرونا میزبان شما هموطنان عزیز خواهیم بود اما در مقطع کنونی پذیرای هیچ مهمان و مسافری به کهگیلویه وبویراحمد نیستیم.

 

وی ادامه داد: تاکید کردم که امکان ورود به مناطق گردشگری شهرهای یاسوج و سی سخت وجود ندارد و منطقه گردشگری آبشار و تنگه مهریان و سایر نقاط یاسوج بسته خواهد بود.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به رعایت دستورالعمل های بهداشتی تاکید کرد و گفت: این مسئله هم قابل ذکر بوده که در استان ما رودربایستی زیاد است و جایی که باید برخورد شود به دلیل ارتباطات اجتماعی، خانوادگی و فامیلی گاه ماموریت ها و برخوردها به خوبی انجام نمی شود.

 

کلانتری با انتقاد از عدم برخورد قانونی و قاطع با متخلفان باغ های غیرمجاز تفریحی گفت: فعالیت این باغ ها در شرایط کنونی غیرقانونی بوده و باید با آنها برخورد شود.

 

«پرویز یزدان پناه» هم در این نشست، گفت: روز گذشته ۶۸۰ مراجعه کننده برای انجام تست کرونا در استان داشتیم که نسبت به روزهای گذشته کمی افزایش دارد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: هم اکنون ۱۹۶ بیمار کرونایی در استان بستری هستند که ۱۹ نفر در بخش های ویژه می باشد.

 

به گفته وی، تاکنون ۳۹ هزار و ۵۴۷ دوز واکسن دریافت کرده ایم که ۳۴ هزار و ۵۲۸ دوز آن تزریق شده است.

 

یزدان پناه تصریح کرد: ۲۳۰ میلیارد تومان پروژه در حوزه بهداشت و درمان در استان آماده افتتاح داریم.

 

نماینده نیروی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: ایست بازرسی در ورودی‌ همه شهرهای استان مستقر شده است و از ساعت ۱۲ ظهر امروز تا پایان تعطیلات کنترل ترددها صورت می گیرد.

 

سرهنگ زهرایی افزود: این موضوع به کل استان ابلاغ شده که از ورود هرگونه خودرو با پلاک غیربومی جلوگیری می ‌شود و پارک ها و مراکز تفریحی تعطیل بوده و ورودی آبشار یاسوج نیز مسدود است.

 

وی یادآور شد: مراسم ۱۴ خرداد سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) در مصلی بزرگ امام(ره) یاسوج با سخنرانی رئیس عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

کد خبر 1062688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha