انتخابات، ضامن اقتدار و ثبات کشور است

معاون دادگستری استان ایلام گفت: باید با هم افزایی ظرفیت‌ها به سمتی حرکت کنیم که کشور در آرامش، انسجام و ثبات بیشتر قرار گیرد و در نظر داشته باشیم که مساله انتخابات و حضور مردم، ضامن اقتدار و ثبات کشور است.

به گزارش خبرگزاری شبستان ایلام، «ضیا قدوسی نیا» در نشست بصیرت افزایی در جمع حقوقدانان بسیجی استان اظهار کرد: در آستانه برگزاری انتخابات سراسری ۱۴۰۰ ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا قرار داریم، لذا انتظار می رود همه آحاد جامعه  برای رونق بخشی به انتخابات وارد فعالیت‌ها شوند.

 
وی با اشاره به اهمیت مشارکت بالای مردم در انتخابات ریاست جمهوری، گفت: رهبری معظم انقلاب همواره بر مساله مشارکت و حضور پرشور مردمی در انتخابات تاکید دارند و امروز باید با فصل الخطاب قرار دادن دیدگاه‌های مقام معظم رهبری همه تلاش و حرکتمان معطوف به مشارکت بیش تر مردم در انتخابات باشد.

 

معاون دادگستری استان ایلام تصریح کرد:  همه ما در یک کشتی نشسته‌ایم و باید با هم افزایی ظرفیت ها به سمتی حرکت کنیم که در کشور، آرامش، انسجام و ثبات بیش تر شود و در نظر داشته باشیم که مساله انتخابات و حضور مردم، ضامن اقتدار و ثبات کشور است.

 

قدوسی نیا با تاکید بر اینکه حضور مردم در انتخابات، كاركرد ديگر هم براي كشور ايران اسلامي دارد و آن تصميم براي سرنوشت كشور در چهار سال آينده است افزود: این حضور كه هرچه باشكوه ‌تر باشد به خردجمعي نزديك‌ تر خواهد بود، باعث يك تصميم عقلاني و منطقي بر مبناي واقعيت‌هاي اجتماعي، اقتصادي و سياسي كشور مي‌شود.

 

معادن دادگستری استان ایلام بیان کرد: در واقع مردم با حضور و انتخاب شان نه‌ تنها به يك برنامه و جريان سياسي رأي مي‌دهند بلكه نگاهشان نسبت به وضع موجود نيز مشخص میشود.

 

 وی با اشاره به اینکه مردم با حضور در انتخابات سرنوشت خود و کشور را رقم میزنن تصریح کرد: وقتي مردم احساس كنند سرنوشت كشور در دست آنهاست نه ‌تنها نارضايتي كه يك عنصر بي‌ ثبات كننده است از بين مي‌رود، بلكه تصميم خردمندانه مردم در شرايط زماني مختلف همواره نشان داده است كه بهترين تصميم ممكن خواهد بود.

قدوسی نیا  ابراز کرد: حضور مردم در صحنه‌هاي مختلف سياسي بخصوص موضوع مهم انتخابات نه ‌تنها تكيه‌ گاه محكمي براي نيروهاي مسلح براي ايجاد امنيت خواهد بود بلكه دو اثر مهم را به همراه خواهد داشت و آن هم نااميد كردن دشمنان از هرگونه اقدام تجاوزكارانه و يا فشار اقتصادي عليه كشور و ديگري گرفتن يك تصميم خردمندانه براي سرنوشت چهار سال آينده قوه اجرايي كشور است.

 

معادن دادگستری استان ایلام خاطرنشان کرد: همه کاندیداها و مردم باید نصیحت های امام خمینی(ره)، و رهبر عزیز انقلاب را سرلوحه کار خود در ایام انتخابات قرار دهند.


غضنفری مدیر کانون بسیج حقوقدانان ایلام نیز در این نشست، اظهار کرد: پيامد حضور گسترده در انتخابات موجب ايجاد ثبات و امنيت در كشور و بازدارندگي دشمنان از تجاوز خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه اهمیت مقوله حضور حداکثری همین بس که رهبری نظام بارها و در جریان همه ادوار انتخابات بر این امر تأکید داشته‌اند و مردم ولایتمدار را همواره بر حضور حداکثری در انتخابات دعوت نموده‌اند افزود:در واقع حضور حداکثری در انتخابات ضامن امنیت و اقتدار کشور و تقویت‌کننده پیوند ناگسستنی نظام مقدس جمهوری اسلامی با مردم است.

 

مدیر کانون بسیج حقوقدانان ایلام  با تاکید بر اینکه نظام انتخاباتی در جمهوری اسلامی ایران نظامی سیاسی و مردم‌سالار است خاطرنشان کرد:   اهمیت آن نه به واسطه نقش آن بلکه به واسطه ساختار مردم سالاری بودن آن تاثیرات خود را بر کارکردهای ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی نظام بر جای می‌گذارد.

 

غضنفری گفت: امنیت ملی نیز به عنوان یکی از ساختارهای مهم زندگی سیاسی از تاثیر کارکردهای نظام انتخاباتی کشور به دور نیست و ثبات و امنیت از دیر باز نقش تعیین‏‌کننده‌ای در عرصه سیاست و حکومت داشته است.

 

مدیر کانون های بسیج حقوقدانان ایلام خاطرنشان کرد:  در دنیای جدید، ثبات، بستر توسعه، مادر پیشرفت و کلید رفاه محسوب میشودوباید تلاش کرد دولتی جوان مومن وترابری انقلاب تشکیل شود ونیاز جامعه مطالبه داخلی ما این است دولتی کار امد با دو ویژگی مشارکت حد اکثری وانتخاب اصلح داشته باشیم وحضور ما در پای صندوقهای رای بیانگر اقتدار ملی وبیمه انقلاب اسلامی است.

کد خبر 1062805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha