محافل خانگی قرآن نقش بسزایی در رشد تربیتی فرزندان دارد

شکوه فر گفت: امروز برگزاری محافل قرآنی در خانه ها می تواند نقش مهمی را در رشد تربیتی فرزندان داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «مولود شکوه فر» در نشست تخصصی نقش زنان در قیام ۱۵ خرداد که امروز (پنجشنبه ۱۳ خرداد) در اداره کل کتابخانه های عمومی قزوین برگزار شد، بیان کرد: امام خمینی (ره) با قدرت و پشتکار الهی و با تکیه بر معنویات درونی و امام زمان (عج) قدم های وسیعی را در پیروزی انقلاب اسلامی برداشتند.

 

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: در ۱۵ خرداد ماه وقتی امام خمینی (ره) دستگیر شدند اعتراضات شروع شد به طوری که در مدرسه فیضیه و همینطور حرم حضرت معصومه (س)، تجمع و تحصن صورت گرفت که رژیم شاهنشاهی بسیاری را به شهادت رساند.

 

وی عنوان کرد: بعد از این اتفاق در شهرهای مذهبی مانند مشهد مقدس، قزوین، تبریز و غیره اعتراضات ادامه یافت و مردم در مقابله با رژیم شاهنشاهی به پا خواستند.

 

شکوه فر اعلام کرد: در سال ۱۳۴۲ بعد از دستگیری امام و وقتی می خواستند ایشان را تبعید کنند مأمور ساواکی از ایشان سوال می کند که یاران شما کجا هستند که امام خمینی در پاسخ فرمودند یاران من در گهواره های مادرانشان هستند.

 

وی تصریح کرد: با این فرمایش امام خمینی (ره)، جلسات خانگی ریشه های تحولی که امام خمینی (ره) انتظار داشت را تحقق بخشیدند و بانوان در این زمینه نقش بسزایی داشتند و امروز هم برگزاری محافل قرآنی در خانه ها می تواند نقش مهمی را در رشد تربیتی فرزندان داشته باشد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه خاطر نشان کرد: امام خمینی (ره) خط سیر ائمه اطهار را ادامه می دادند و بر اساس معیارهای دینی حرکت می کردند و ما هم باید در این مسیر حرکت کنیم.

 

وی گفت: در روایتی آمده است از آداب مسلمانی است که پنج رفتار را در رفتارهای خود حفظ کند، به واجبات عمل کند، از سرنوشت خود راضی باشد، از انجام حرام الهی خودداری کند تا بتواند به حلال رضایت دهد، خوب همسایه داری کند و با همسر خود به خوبی همراهی و همدلی کند.

 

شکوه فر یادآور شد: ان شاالله همه ما در مسیر دین حرکت کنیم و بر اساس آیات و روایت الهی قدم برداریم.

 

کد خبر 1062950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha