شعر امام خمینی (ره) آفریده روح ایشان بود

میرعبداللهی گفت: در شعر امام خمینی (ره) از جمال روحانی او سراغ می گیریم و شعر امام آفریده روح ایشان بود و بیرون از ساحت کلام و پیام شعر عرفانی ما نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید باقر میرعبداللهی»، امروز (پنج شنبه 13 خرداد) در نشست مجازی فراملی سالروز ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران با عنوان «عصاره عصر» به میزبانی محفل ادبی «قند پارسی» در شیراز گفت: در شعر امام خمینی (ره) از جمال روحانی ایشان سراغ می گیریم.

مدیرکل منابع نهاد کتابخانه های عمومی کشور افزود: به گفته امام راحل، هیچ گاه سر شعر و شاعری نداشته اند و آنچه گاه سروده اند، بیشتر «بیان حال» بوده است.

وی اضافه کرد: شعر امام (ره)، آفریده روح ایشان بود و بیرون از ساحت کلام و پیام شعر عرفانی ما نیست اما شعرش بر خلاف شعر بسیاری شاعران عارفانه سرا از پشتوانه «تجربه عرفانی» برخوردار بود.

میرعبداللهی شعر امام (ره) را نمونه ای از اقبال عالمان دین به ادبیات دانست و گفت: امام خمینی (ره) علی رغم اشتغال به علوم اسلامی، به ذوق ورزی و ادب نیز دلگرم و با آن سرگرم بوده اند.

وی ادامه داد: غزل امام (ره) از همان حال و هوای غزل پیشینیان برخوردار است و همان لحن، بدایع، اصطلاحات و کنایات در غزل عرفانی ایران را دارد.

مدیرکل منابع نهاد کتابخانه های عمومی کشور با اشاره به رسالت نهاد کتابخانه های عمومی کشور و ماهیت فرهنگی این سازمان عنوان کرد: نهاد کتابخانه های عمومی تلاش می کند در حوزه فرهنگ هر آنچه در توان دارد به انجام برساند.

کد خبر 1062987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha