امام (ره) همواره با نگاه تکریم برنقش مردم در انتخابات می نگریستند

حجت الاسلام نصیر الاسلامی با اشاره بر نقش مردم در انتخابات گفت: امام (ره) همواره با نگاه تکریم به مردم نگاه می کردند و هر جا ظلمی بر مردم وارد می شد فریاد می زدند و بر نقش مردم در انتخابات تاکید داشتند.

حجت الاسلام «سعید نصیرالاسلامی»  در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان با تاکید بر جایگاه رهبری و مرجعیت امام (ره) در دنیا و به خصوص ایران نگاه امام (ره) در مورد نگاه امام ره به مردم چ نقش انها در انتخابات گفت: امام همواره با نگاه تکریم بر مردم نگاه می کردند و هر جا ظلمی بر مردم وارد می شد امام خمینی (ره) فریاد می زدند، امام ره  به انسانیت توجه خاص داشتند.

 

معاون فرهنگی و روابط عمومی ستاد ارتش با بیان اینکه امام اهل افراط و تفریط نبود اظهار کرد: امام خمینی ره همواره با خرد ورزی از افراط و تفریط دوری می کرد  نگاه امام ره به مردم  کلان بود و نگاه به قومیت ها نبود.

 

حجت الاسلام نصیر الاسلامی تصریح کرد: امام ره  در مردم سالاری دینی به نقطه اتکا به مردم نگاه می کردند و هیچ گام مردم را فراموش نمی کردند و در سخنان خود همواره به پشتوانه مردم در تعیین دولت تاکید داشتند و بر نقش و مشارکت مردم در انتخابات تاکید داشتند و امروز این امر از اهمیت ویژه ای در انتخابات ریاست جمهوری برخوردار است.

 

وی در مورد جایگاه وحدت در کلام و نگاه امام (ره) اظهار کرد: امام ره بر موضوع وحدت در میان مسلمانان به خصوص شیعه و سنی، ادیان و مذاهب تاکید داشتند و در جایی که تفرقه ایجاد می شد وارد میدان می شدند، امام(ره) همه دولتها و ملتها را به اسلام دعوت می کرد و نمونه آن نامه به  گورباچف بود. امام  ره در دعوت از ملتها و دولتها به اسلام نگاهی به قومیت و ملیت نداشتند و با نگاه کلان به این موضوع نگاه می کردند.

 

حجت الاسلام نصیر الاسلامی گفت: امام ره ارتباط معنویت و حاکمیت را برقرار کرد و معتقد بودند اصل حاکمیت باید مجری احکام و تعالی معنوی باشد.

کد خبر 1063237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha