معیشت مردم را با اجرای طرح معیشت ارتقا می‌دهیم

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: با اجرای طرح معیشت ایرانیان در سه بخش یارانه، حقوق زنان خانه‌دار و طرح مسکن ایرانیان، مشکلات معیشتی مردم را برطرف خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، محسن رضایی میرقائد در حاشیه ضبط برنامه ایرانیان در شبکه جهانی جام جم در جمع خبرنگاران افزود: طرح جامع معیشت ایرانیان در سه بخش اصلی برای حل مشکلات مردم اجرا می‌شود و با این سه فعالیت، معیشت مردم و بخصوص دهک‌های پایین جامعه را برطرف خواهیم کرد.

 
 

وی گفت: در بخش پرداخت یارانه ۴۵۰ هزار تومانی، منابع تامین آن مشخص و روشن است و از صرفه جویی یارانه‌ای بدست می‌آید که هم اکنون به اقشار غیر نیازمند پرداخت می‌گردد و یارانه‌ای که به دهک‌های ثروتمند پرداخت می‌شود صرفه‌جویی شده و به ۴۰ میلیون ایرانی پرداخت خواهد شد.

وی افزود: این یارانه در وهله اول به ۴۰ میلیون ایرانی پرداخت می‌شود و هر دو سال ۱۰ میلیون نفر به این جمعیت افزوده خواهد شد.

 

نامزد انتخابات ریاست جمهوری همچنین گفت: ما خانه‌داری را شغل محسوب می‌کنیم و به خانم‌هایی که دوره‌های ۶ ماهه آموزش و تربیت فرزند و بهداشت و سلامت خانواده را دیده و کارنامه بهداشتی و تربیتی دریافت کنند حقوق می‌پردازیم که البته اولویت اول ما با خانم‌هایی است که بیش از ۲ فرزند داشته باشند.

 

رضایی همچنین در خصوص تامین مسکن گفت: هر زوج جوان که بتواند ۱۰ درصد هزینه ساخت را بیاورد می‌تواند ۹۰ درصد دیگر را وام بانکی با اقساط ۴۰ تا ۵۰ ساله دریافت کند و زمین این طرح نیز بصورت ارزان قیمت یا رایگان در اختیار طرح نهضت خانه‌سازی ایرانیان قرار می‌گیرد و با اجرای این سه طرح، بخش عظیمی از معیشت از روی دوش مردم برداشته خواهد شد.

 

نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران همچنین در خصوص برگزاری نخستین مناظره تلویزیونی نامزد‌های این انتخابات نیز گفت: تقاضای من این است که دوستان صداوسیما مناظرات را از محدودیت‌ها خارج کنند و اجازه دهند مناظرات ادامه پیدا کند چراکه بسیاری از بحث‌ها نیمه تمام می‌ماند که می‌توانست با برگزاری مناظرات مکمل، بحث‌ها بین دو یا سه نامزد ادامه داشته باشد.

 

وی افزود: در مورد فرم مناظرات نیز باید گفت مناظرات سه یا چهار دقیقه‌ای کم است و اگر زمان آن به ۵ یا ۶ دقیقه افزایش می‌یافت اصلاح خوبی صورت می‌گرفت.

 

رضایی همچنین گفت: می‌شود مثل مناظرات دوره‌های قبلی، اجازه داد نامزد‌ها از پشت تریبون حرف‌هایشان را بزنند.

مهار نقدینگی با افزایش جذابیت و کاهش هزینه‌های تولید

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران گفت: با افزایش جذابیت تولید و کاهش هزینه‌های آن و همچنین وضع مالیات بر فعالیت‌های غیرمولد نقدینگی را به سوی تولید هدایت خواهیم کرد.

 

رضایی میرقائد پس از ضبط برنامه ایرانیان در استودیو شبکه جهانی جام جم در جمع خبرنگاران افزود: برنامه دولت ما برای مهار نقدینگی این است که تولید را به شدت پر جاذبه کنیم و بازدهی این بخش را از طریق کاهش هزینه‌های تولید بالا ببریم و از سوی دیگر، بر فعالیت‌های غیر مولدی که هم اکنون مالیات نمی‌پردازند مالیات وضع کنیم که در نهایت بازدهی تولید را افزایش دهیم.

 

وی افزود: اصلاح محیط کسب و کار یکی از اقدامات مهم برای تسهیل و افزایش بازدهی تولید است. هم اکنون مجوز بسیاری از فعالیت‌ها در تهران صادر می‌شود که این امر می‌تواند در استان‌ها انجام شود و کارآفرین چند روز معطل صدور مجوز و متحمل هزینه حمل و نقل نشود. چرا کارآفرین باید هزینه معطل شدن در تهران را بدهد و چرا باید وامی که می‌خواهد بجای اینکه همان روز بدستش برسد شش ماه دیگر دریافت کند؟

 

نامزد انتخابات ۱۴۰۰ ریاست جمهوری اسلامی ایران همچنین از داشتن پنج یا شش برنامه برای کاهش هزینه‌های تولید و از جمله استفاده از فناوری‌های نو مانند فین تک، بلاک چین و رمزارز‌ها خبر داد و افزود: در فناوری‌های نوین دانشجویان می‌توانند حین تحصیل، نوآوری‌های خود را عرضه کنند و درآمد داشته باشند و این اقدامی است که در کشور‌هایی نظیر هند انجام شده و حتی یکی از وزارتخانه‌های ما دو طرح دانشجویی را از طریق فناوری‌های جدیدی که وزارت خزانه‌داری هند به کار گرفته بود خریداری کرد که این امر می‌تواند الگوی مناسبی برای استفاده از توان علمی دانشجویان ما نیز باشد.

 

رضایی همچنین گفت: اصولا نقدینگی و پول تشنه بزرگ شدن است یعنی پول جایی می‌رود که بزرگتر شود که دو مسیر برای پول متصور است: یکی رانت و دلالی و دیگری مسیر تولید.

 

وی افزود: اگر تولید جاذبه و بازدهی بالایی داشته باشد مانند یک آهنربا و قوی‌تر از رانت و دلالی، نقدینگی را به سوی خود جذب خواهد کرد، اما اگر هر یک تومان که وارد تولید می‌شود یک ریال بازدهی و هر یک تومان که وارد رانت می‌شود دو ریال بازدهی داشته باشد پول به سوی تولید نخواهد رفت.

 

نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: مشکل دولتمردان ما این است که پول را نمی‌فهمند و بانک مرکزی ما نتوانست بفهمد پولی که از بانک‌ها بخاطر کاهش نرخ سود خارج می‌شود اگر وارد تولید نشود موجب حباب بزرگی در بورس می‌شود که در نهایت و در جایی خواهد ترکید و اگر می‌دانستند پول یعنی چه و گردش پول را می‌شناختند، هیچ وقت دست به چنین خطای بزرگی نمی‌زدند.

کد خبر 1063822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha