توجه به رویکرد اقدامات پیشگیرانه در کاهش جرایم و تخلفات انتخاباتی بسیار موثر است

به گفته حجت الاسلام صادقی نیارکی، توجه و رعایت قانون انتخابات و الزامات از سوی نامزدها و طرفداران در کاهش جرایم و تخلفات انتخابات شوراهای شهر و روستا اثرگذار است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از دادگستری استان زنجان، رئیس کل دادگستری استان زنجان در پنجمین جلسه ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی استان زنجان با تقدیر از پیگیرها و زحمات اعضای ستاد در اهتمام و اجرای دقیق  مصوبات گفت: توجه به رویکرد اقدامات پیشگیرانه در کاهش جرایم انتخاباتی بسیار موثر است و رویکرد برخورد قضایی در اولویت های  بعدی و آخر قرار دارد .

 

حجت الاسلام صادقی نیارکی با بیان اینکه توجه و رعایت قانون انتخابات و الزامات از سوی نامزدها و طرفداران در کاهش جرایم و تخلفات انتخابات شوراهای شهر و روستا اثر گذار است، ادامه داد: انتظار ستاد پشگیری از نامزدها با توجه به نزدیکی زمان آغاز تبلیغات اثر گذار است .

 

وی با اشاره به اینکه برگزاری انتخابات با مشارکت بالا و حضور حداکثری مردم در  ۲۸ خرداد ماه  مورد توجه همه مسئولان قرار گیرد، چرا که توجه به این امر مهم وظیفه همگانی است .

 

رئیس ستاد پیشگیری از جرایم وتخلفات انتخاباتی استان زنجان با تاکید بر این موضوع که برابر قانون استفاده از امکانات دولتی وعمومی در تبلیغات ممنوع می باشد، بیان کرد: انجام فعالیت های تبلیغاتی در وقت اداری توسط کارکنان نیز ممنوع است بنابر این انتظار داریم همه به قوانین و مقررات انتخابات پایبند باشند.

 

صادقی نیارکی به الزام  ارائه  خدمات رسان توسط ادارات مربوطه به مردم  و پرهیز از ترک فعل که موجبات نارضایتی مردم را به همراه دارد تاکید کرد و گفت: برابر گزارشات دریافتی این روزها در آستانه انتخابات با افزایش قیمت برخی اقلام مواجه هستیم که مسئولان امر نظارت دقیق و برخورد با متخلفات بعمل آورند.

 

وی با بیان اینکه رقابت در جمهوری اسلامی با رقابت در کشورهای غرب متفاوت است، افزود: الگوی ما در این خصوص غرب نیست، بلکه الگوی ما امیر المومنین(ع) است، بنابر این رعایت قانون، اخلاق اسلامی و پرهیز از تهمت زدن و افترا توسط نامزدها امری ضروری و لازم است.

 

کد خبر 1064504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha