آخرین وضعیت بیماری کرونا و واکسیناسیون در کرمان/تأخیر در تزریق نوبت دوم واکسن مشکلی ایجاد نمی کند

مسئولین دانشگاه علوم پزشکی کرمان با ارائه گزرشی مختصر از آخرین وضعیت بیماری کووید ۱۹ و واکسیناسیون علیه این بیماری؛ تأخیر در تزریق نوبت دوم واکسن که به دلیل برخی کمبودها بروز کرده است را نگران کننده نمی دانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حمیدرضا رشیدی نژاد، شنبه(۲۲ خرداد) در نشست ستاداستانی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا گفت: بیش از ۷۰ درصد جمعیت بالای ۷۰ سال در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان حداقل یک نوبت از واکسن کرونا را دریافت کردند.

 

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان برخی کمبودها از نوبت دوم واکسن را مربوط به مختل شدن واردات واکسن دانست و با بیان اینکه به جز واکسن آسترازنکا که نوبت دوم آن سه ماه پس از تزریق اول است؛ مابقی واکسن ها چهار هفته پس از دوز اول، باید تزریق شود؛ اظهار کرد: اگر این زمان به تعویق بیفتد جای نگرانی نیست و مشکلی به لحاظ ایمنی ایجاد نمی کند.

 

 

وی با ابراز امیدواری بر این مسئله که مشکل مذکور در هفته جاری برطرف و تزریق نوبت دوم واکسن از سر گرفته شود؛ تصریح کرد: مراقبین سلامت، افراد را فراخوان می کنند.

 

 

دکتر حسین صافی زاده، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز گزارش داد: موارد کرونا در هفته گذشته نسبت به دو هفته قبل از آن کمتر شده و در جیرفت به مرز آخرین پیک نزدیک می شود؛ سیرجان در حال کنترل و با کاهش موارد همراه است، بم ثابت و رفسنجان افزایش مختصر موارد بستری را دارد.

 

 

وی اظهار کرد: در مجموع تغییر چندانی در دو هفته اخیر مشهود نیست و تعداد مرگ و میر کنترل شده و امیدواریم کمتر هم بشود اما شرایط ناپایدار و شکننده است.

 

 

بنا به اعلام دکتر مهدی شفیعی، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با ۶۲ بیمار بستری جدید در ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون موارد بستری قطعی کووید ۱۹ در بیمارستان های استان ۴۵۲ مورد و تعداد فوتی های قطعی به علت ابتلا به کرونا  در ۲۴ ساعت گذشته ۵ نفر و سن آنان ۸۲،۷۱،۶۷،۶۵،۲۵ است.

 

 



 

کد خبر 1065156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha