۲۴۲ هزار نفر در شهرستان بجنورد واجد شرایط رأی دادن هستند

رییس ستاد انتخابات شهرستان بجنورد با بیان اینکه ۲۴۲ هزار نفر در این شهرستان واجد شرایط رای دادن هستند، بر نقش موثر بانوان در عرصه های مختلف از جمله عرصه انتخابات تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «غلامرضا عوض زاده» فرماندار شهرستان بجنورد امروز سه شنبه در همایش «سفیران مشارکت» ویژه بانوان شاغل در ادارات شهرستان بجنورد با بیان اینکه ۲۴۲ هزار نفر در این شهرستان واجد شرایط رای دادن هستند، بر نقش موثر بانوان در عرصه های مختلف از جمله انتخابات تاکید کرد.

 

رییس ستاد انتخابات شهرستان بجنورد اظهار داشت: ایران اسلامی، مترقی ترین قانون اساسی را دارد و ارکان حاکمیت به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم با رای مردم انتخاب می شوند.

 

وی افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان پارلمان های محلی شهر و روستا با رای مستقیم مردم انتخاب می شوند و حتی رهبر با رای غیرمستقیم مردمی انتخاب می شود.

 

فرماندار شهرستان بجنورد اظهارداشت: حق انتخابات، موهبتی است که نظام اسلامی به مردم داده است، امید می رود مردم از این حق قانونی به خوبی استفاده کنند.

 

وی گفت: بدخواهان نظام با مایوس کردن مردم تلاش دارند تا حضور مردم در پای صندوق های رای کمرنگ باشد، این توطئه ها مختص این دوره از انتخابات نیست، در دوره های گذشته هم دشمن تلاش داشته تا مردم را از حضور در پای صندوق های رای دلسرد کند اما این توطئه ها همواره  شکست خورده است.

 

عوض زاده اظهار داشت: مشارکت مردم در انتخابات به نظام مشروعیت می بخشد و توطئه های دشمنان را خنثی می کند، و قدرت چانه زنی دپلماسی را افزایش می دهد.

 

فرماندار شهرستان بجنورد افزود: در این شهرستان تمهیدات برای برگزاری انتخابات خوب اندیشه شده است و مردم ما در 28 خردادماه با حضور خود، بار دیگر سبب مایوس شدن دشمن می شوند.

 

«ملیحه یغمایی» مدیرکل دفتر بانوان استانداری خراسان شمالی هم گفت: با وجود تلاش دشمن برای حضور نیافتن مردم در پای صندوق های رای، اما بانوان به عنوان سفیران مشارکت زمینه مشارکت حداکثری و ایجاد حماسه سیاسی را فراهم می کنند.

 

وی بیان کرد: دشمن با سمپاشی ها علیه بانوان، تلاش دارد تا جامعه را ناامید کند اما زنان ما آگاه به مسائل سیاسی هستند.

 

وی افزود: جایگاه زنان در جامعه انقلابی، ارتقا یافته و اینکه بیش از ۵۵ درصد از ورودی ها به دانشگاه ها را دختران تشکیل می دهند و بیش از ۴۰ درصد از اعضای هیات علمی دانشگاه ها از بانوان هستند، نشان از توجه به این قشر است.

 

وی اضافه کرد: زنان در عرصه اقتصاد هم خوب وارد شده و  با اجرای مشاغل خانگی نقش تاثیرگذار در درآمد خانواده ها دارند.

 

یغمایی گفت: در این استان جایگاه مدیریت بانوان هم مورد توجه بوده و اکنون ۱۰ درصد از دهیاران از بانوان هستند.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1066211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha