۹ میلیارد تومان پروژه آبخیزداری و بیابانزدایی در خراسان جنوبی اجرا شد

نصرآبادی گفت: ۱۳ پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری در استان با اعتبار بیش از ۹ میلیارد تومان در هفته جهاد کشاورزی به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «علیرضا نصرآبادی» امروز (27 خرداد) در جمع خبرنگاران استان با اشاره به افتتاح 13 پروژه در هفته جهاد کشاورزی و اعتبارات اجرای پروژه های آبخیزداری در استان، اظهار کرد: این پروژه ها شامل طرح های آبخیزداری، آبخوان داری و اجرای طرح های بیابانزدایی است.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با بیان اینکه این تعداد پروژه در شهرستان های فردوس، بشرویه، خوسف سرایان، زیرکوه، سربیشه، درمیان و نهبندان اجرا شده است، افزود: در مجموع برای این 13 پروژه 94 میلیارد و 900 میلیون ریال هزینه شده است.

 

نصرآبادی تصریح کرد: با اجرای سه طرح آبخیزداری در فردوس، بشرویه و ارسک در هفته جهاد کشاورزی، حجم استحصال رواناب در استان 90 هزار و 258 متر مکعب اضافه شد.

 

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح های بیابان زدایی شامل نهال کاری، مدیریت جنگل های دست کاشت و بادشکن غیر زنده در هفته جهاد کشاورزی، عنوان کرد: این طرح ها در سطح چهار هزار و 810 هکتار از عرصه ها بیابانی استان اجرا شده است.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی در پایان با اشاره به 13 طرح افتتاح شده منابع طبیعی در هفته جهاد کشاورزی، بیان کرد: در مجموع چهار هزار و 700 خانوار و 17 هزار نفر در استان خراسان جنوبی از منافع این طرح ها بهره مند شده اند.

 

 

 

 

کد خبر 1066782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha