اولویت مردم شیراز برای حضور در انتخابات اصل آگاهی بود

یکی از ویژگی های مردم شیراز در انتخابات این دوره توجه به انتخاب نامزدهای انتخاباتی بر اساس شناخت کافی بوده که توجه رای اولی ها را نیز به خود معطوف کرده است.

خبرگزاری شبستان - شیراز:

صبح روز جمعه 28 خرداد همه چیز به گونه دیگری در اطراف حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) رقم خورده است و از همان ساعات اولیه صبح با آغاز به کار پنج شعبه اخذ رای در این حرم مطهر، شمار زیادی برای مشارکت در انتخابات حتی زودتر از آغاز وقت قانونی رای گیری حاضر شده اند تا در شمار اولین نفرها باشند.

در این میان اما حضور رای اولی ها، صحنه جذابی ایجاد کرده که با جمع دوسیتان خود با شور و نشاط برای اولین بار در تعیین سرنشوت کشور سهیم شده اند و در میان آنها دیده می شود که علاوه بر انتخاب نامزد ریاست جمهوری در حال بحث در مورد اینکه کدامیک از نامزدهای شورای اسلامی شهر شیراز کارآمدتر هستند نیز صحبت گفته می شود.

یکی از همین رای اولی ها که خود را «منصور» معرفی می کند از نخستین افرادی است که برای رای دادن در صف ایستاده است و می گوید: اینکه برای نخستین بار احساس می کنم در انتخاب ریاست جمهوری و مسئولان شورای شهر شیراز نقشی حتی به اندازه یک رای دارم، حس خوبی است که تا کنون تجربه نکرده ام.

وی می افزاید: درباره نامزدها از طریق دوستان و فضای مجازی و رسانه برای انتخاب نامزد مناسب تحقیق و بررسی کرده ام و نمی خواستم حضور من امروز تنها صرفا یک حضور تنها باشد بلکه با آگاهی بودن برایم مهمتر بود.

 

یک جمعه متفاوت با حضور مردم و مسئولان

در میان مردمی که برای شرکت در انتخابات در نخستین ساعات به این شعبه اخذ رای مراجعه کرده بلودند اما شمار فراوانی از مسئولان استانی نیز حضور داشتند که نماینده ولی فقیه در فارس، استاندار فارس، رئیس کل دادگستری استان، شهردار شیراز و ... از جمله آنها بودند.

آیت الله «لطف الله دژکام»، نماینده ولی فقیه در فارس ضمن حضور در این شعبه اخذ رای از استقبال گرم و دل نشین مردم شیراز ابراز خرسندی کرد.

«عنایت الله رحیمی»، استاندار فارس نیز شرکت در انتخابات را در تامین منافع و امنیت ملی موثر دانست و آن را فرصتی برای مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خود دانست.

«حیدر اسکندرپور»، شهردار شیراز  نیز حضور مردم را نشان دهنده این است که هر تغییری از مسیر صندوق رای اتفاق می افتد  و تاکید کرد، دلخوری و گلایه مردم نباید به عدم مشارکت در انتخابات منجر شود.

در حرم مطهر سید علا الدین حسین (ع)

در حرم مطهر سید علا الدین حسین (ع) نیز که در مجاورت حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) واقع شده است در نخستین ساعات روز شاهد حضور مردمی هستیم که در این ساعت اغلب از مردم همین محله هستند اما نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی نیز در همین حرم مطهر و ساعات اولیه برای رای دادن حاضر شده است:

«جعفر قادری»، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی جای تسویه حساب برای گِله و شکایت ها را در عرصه انتخابات نمی داند و معتقد است  که هر چه درصد مشارکت بالا باشد نظام ما بیشتر بیمه خواهد شد.

در این حرم مطهر یک پیرمرد روی ویلچر وارد صحن می شود که همسرش ویلچر او را هدایت می کند که خودشان را «علی» و «مریم» و ساکن همین محله معرفی می کنند و زمانی که از آنها جویا می شویم که با این وضعیت و سختی راه رفتن چرا به شعبه اخذ رای آمده اند، علت را وظیفه دینی خود و لزوم مشارکت در عرصه های انتخاباتی عنوان می کنند و همچنین برای انتخاب خود از توانمندی نامزدها توسط فرزندان و نوه هایشان مطلع شده اند.

آنچه مسلم است 28 خرداد امسال، جمعه متفاوتی برای بافت تاریخی و مذهبی شیراز بود که امروز با شور و نشاط انتخاباتی و حضور مردم از گوشه و کنار شیراز برای مشارکت در این عرصه سرنوشت ساز همراه شده بود.

 

گزارش: مریم شمالیان

کد خبر 1067668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha