رشد ۱۱۵ درصدی کمک های مردمی استان زنجان در جشن گلریزان/ ۹۳ درصد ابلاغ ها به صورت الکترونیکی انجام می شود  

حجت الاسلام صادقی نیارکی با بیان اینکه ۹۳ درصد ابلاغ ها در استان زنجان به صورت الکترونیکی انجام می شود، گفت: ابلاغ های الکترونیکی از طریق سامانه ثنا انجام می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، رئیس کل دادگستری استان زنجان امروز در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه با گرامیداشت دهه کرامت اظهار کرد: حماسه بزرگی در 28 خرداد رقم خورد و حضور پرشکوه مردم که لبیک به دعوت رهبری بود نقشه های دسمن را نقش برآب کرد و رای آری دیگری به نظام جمهوری اسلامی بود.

 


حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی با بیان اینکه باید مشارکت بالای مردم و انتخاب معنادار به شخص منتخب ملت ایران با درصد بالای آرا تبریک عرض کرد و گفت: مانند مسئولیت های گذشته آقای رئیسی که توفیقات مضاعف بسیاری داشتند و این توفیقات مورد توجه مردم قرار گرفت و در این جایگاه جدید با توجه به روحیه جهادی وی شاهد اقدامات تحولی در بخش اجرایی کشور و دولت خواهیم بود.

 


وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهرای انقلاب و شهید بهشتی و یاران ایشان تاکید کرد: هفت تیر سالروز شهادت شهید بهشتی است که به عنوان هفته قوه قضاییه نامگذاری شده است.

 


به گفته رئیس کل دادگستری استان زنجان برای این هفته برنامه هایی پیش بینی شده است که حضور در مزار شهیدان و تجدید میثاق با شهدا، دیدار با خانواده شهدا، دیدار با کارکنان و اعضای شورای حل اختلاف، دیدار مسئولان دستگاه قضایی استان با ائمه جمعه، تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی و بررسی موانع تولید واحدهای تولیدی استان، بازدید قضات از زندان های استان، دیدار با جامعه نخبگان و بسیج حقوقدانان، دیدار با خانواده زندانیان، حضور در نمازهای جمعه و سخنرانی قبل از خطبه،  دیدار چهره به چهره با مردم در نماز های جمعه و مساجد بخشی از این برنامه هاست.

 


حجت الاسلام صادقی نیارکی با بیان اینکه هشت پروژه به صورت ویدئو کنفرانس در این هفته افتتاح می شود، افزود: جلسه تکریم کارکنان وقضات نمونه استان، دیدار با مقام معظم رهبری، دیدارهای مردمی در مساجد، حضور در صدا و سیما نیز از دیگر برنامه های این هفته است.

 


وی با بیان اینکه هفته قوه قضائیه فرصت خوبی برای معرفی اقدامات دادگستری استان است ، گفت: به مناسبت این هفته 186 برنامه در استان زنجان برگزار می شود.

 


رئیس کل دادگستری استان زنجان به عملکرد یکساله دادگستری استان زنجان در بازه زمانی 98 تا 99 اشاره کرد و گفت: تعداد پرونده های قضایی موجود با احتساب شعب شورای حل اختلاف از 51188 پرونده در سال 98 به 47288 پرونده رسیده که با کاهش 8 درصدی مواجه بوده است.


این مقام مسئول افزود: تعداد پرونده های ورودی از 243901 پرونده در 98 به 256028 پرونده در 99 رسیده است که رشد 3 درصدی دارد.

 


وی با اشاره به اینکه تعداد پرونده های خروجی از 247677 پرونده در 98 به 262130 پرونده در 99 رسیده است، تصریح کرد: تعداد پرونده های مانده از 47290 پرونده در 98 به 41094 پرونده در 99 رسیده که با کاهش 13درصدی همراه بوده است.

 


حجت الاسلام صادقی نیارکی نرخ رسیدگی به پرونده ها در سال 99 را  102 درصد خواند و افزود: با توجه به محدودیت های کرونایی این درصد نشان از تلاش همکاران قضایی دارد همچنین نرخ رسیدگی به پرونده های قضایی بدون احتساب شعب شورای حل اختلاف 101 درصد است.

 


وی با اشاره به کاهش 1.5 درصدی اتقان آرا از سال 98 نسبت به سال 99 گفت: تعداد پرونده های معوق بدون اجرای احکام از 1994 پرونده در سال 98 به 1451 پرونده در سال 99 رسیده که کاهش 27 درصدی دارد.

 


رئیس کل دادگستری استان زنجان به رشد 8 درصدی ابلاغ الکترونیک در این بازه زمانی اشاره کرد و گفت: ابلاغ الکترونیک از 85 درصد سال 98 به 93 درصد در سال گذشته رسیده است.

 


این مقام مسئول با اشاره به اینکه 93 درصد ابلاغ ها به صورت الکترونیکی انجام می شود، گفت: برای دریافت ابلاغ های الکترونیکی باید افراد در سامانه ثنا ثبت نام کنند.

 


وی با یادآوری اینکه متوسط زمان رسیدگی به پرونده ها از 93 روز در سال 98 به 87 روز در سال گذشته رسیده است که بهبود 6.5 درصدی دارد، افزود: اطاله دادرسی یکی از دغدغه های دستگاه قضایی بود که خوشبختانه در حال بهبود است.

 


وی با اشاره به اینکه مجازات جایگزین امکان جدیدی در راستای کاهش جمعیت کیفری و استفاده از حبس انجام شد، گفت: رشد7 درصدی مجازات های جایگزین برخوردار هستیم که از 2928 مورد به 3143 مورد رسیده است.

 


وی با اشاره به رشد 115 درصدی جشن گلریزان در سال گذشته نسبت به امسال خاطرنشان کرد: 5 میلیارد و 600 میلیون تومان کمک مردمی در جشن گلریزان امسال جمع آوری شد.

 


به گفته رئیس کل دادگستری استان زنجان، به همت ستاد دیه استان 201 نفر با 36 میلیارد ریال بدهی در سال گذشته آزاد شدند.

 


این مقام مسئول با اشاره به کاهش ورودی به زندان ها از 5314 نفر در سال 98 به 4588 نفر در سال 99 با کاهش 14 درصد خاطرنشان کرد: آزادی زندانیان از 705 نفر به 970 نفر موجب فزایش 63 درصدی در این بازه زمانی شده است.

 


حجت الاسلام صادقی نیارکی ادامه داد: پرونده های منجر به صلح در شوراهای حل اختلاف استان 30 درصد است و استان زنجان رتبه نخست کشوری در پرونده های منجر به سازش را کسب کرده است.

 


به گفته رئیس کل دادگستری استان زنجان سال گذشته 9 واحد تولیدی راکد به چرخه  تولید بازگشت و از تعطیلی 11 واحد که در آستانه تعطیلی بود جلوگیری شد.

 


به گفته وی، یکی از اولویت های دستگاه قضایی در سال گذشته حقوق عامه بود که لایروبی یک کیلومتر از بستر زنجانرود، پیگیری روند توزیع آرد سهمیه ای و کود شیمیایی، افتتاح محل جدید پسماندهای روی، ایجاد وحدت رویه کمیسیون ماده 100 شهرداری، پساب فاضلای شهری و کاربری های عمومی شهر به میزان 68 هکتار از اهم احقاق حقوق عامه در استان است.

 


این مقام مسبول به اقدامات استان در خصوص مبارزه با فساد اشاره کرد و افزود: تشکیل 23 فقره پرونده مفاسد کلان اقتصادی، رسیدگی به تخلفات کارکنان و اعضای شورای شهر، پرونده قاچاق سوخت، پرونده آرد و نان، تخلفات پیمانکاران شرکت ها، قاچاق عتیقه، روغن تقلبی، تعاونی مسکن علوم پزشکی و گلشهر کاظمیه، 200 میلیارد تومان شرکت آتش نشانی خرمدره و 200 میلیارد تومان وجه نقد و ارزش اراضی عودت داده شده به بیت المال از اهم این اقدامات است.

 


به گفته وی، دستگاه قضایی استان زنجان در سال گذشته 1424 هکتار از اراضی را رفع تصرف کرده و بیت المال بازگرداند.

 


رئیس کل دادگستری استان زنجان در پایان خاطرنشان کرد: در سال گذشته به همت دستگاه قضایی استان 319 میلیارد تومان مطالبات بانک ها اخذ شده که رشد 600 درصدی داشته است.

کد خبر 1068703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha