مواد مخدر یکی از چالش برانگیزترین مسائل حوزه جنوب کرمان 

علی اصغر خیرخواه گفت: یکی از چالش‏ برانگیزترین مسائل حوزه جنوب مصرف مواد مخدری از قبیل تریاک، هروئین، حشیش و شیشه به دلیل ترانزیت این مواد است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، «علی اصغر خیرخواه» با اشاره به روز جهانی مبارزه با مواد مخدر، گفت: هر ساله روز ۲۶ ژوئن مصادف با پنجم تیر ماه به عنوان روز جهانی مبارزه با مواد مخدر نامگذاری شده است.


معاون دانشگاه علوم پزشکی جیرفت خاطر نشان کرد: یکی از چالش‏ برانگیزترین مسائل حوزه جنوب مصرف مواد مخدری از قبیل تریاک، هروئین، حشیش و شیشه به دلیل ترانزیت این مواد است و مخصوصا مصرف آن در بین نوجوانان و جوانان افزایش یافته است که تاثیرات نامناسبی را در ابعاد مختلف فردی، خانوادگی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، امنیت منطقه بر جای گذاشته است.


وی ابراز کرد: بسیاری از جوانان به دلیل احساس درماندگی، ناکامی، عدم کفایت و برای رهایی از تنهایی و فشار روانی به مصرف مواد مخدر روی آورده اند که علی‌رغم تنها تر شدن، رهایی از این نوع اعتیاد به سادگی میسر نیست.


خیرخواه اظهار کرد: خانواده تاثیر عمیقی در رشد فرزندان دارد و شخصیت آنها را پی‌ریزی می‌کند، اگر محیط خانواده سالم باشد فرزندان  مهر و محبت را یاد گرفته و دارای اعتماد به نفس و احساس مسئولیت می‌شوند.


معاون دانشگاه علوم پزشکی جیرفت تاکید کرد: مراقبت مادران و ایجاد رابطه عاطفی آنها با فرزندان باید به گونه ای باشد که به حس استقلال طلبی فرزندان لطمه وارد نشود و همچنین رفتار خردمندانه و همراه با مهربانی پدران به رشد و متعادل شدن شخصیت آنها کمک بسیار زیادی می‌کند.


وی اضافه کرد: این روش تربیتی حتی در صورت بروز اعتیاد در دوره بلوغ، درمان را آسان کرده و فرزند امکان بازگشت به زندگی سالم را مجدد به دست می آورد.


 خیر خواه تصریح کرد: لازم است با تلاش چشمگیر کلیه دستگاه ‏ها و نهاد های اجتماعی ضمن ارائه فعالیت‌های مناسب نسبت به تقویت اقدامات و همکاری‌های مناسب برای پیشگیری و کاهش آسیب های ناشی از  مصرف مواد تلاش جدی کنند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در خاتمه خطاب به جوانان توصیه کرد: برای سلامتی و آینده خود، در مواجهه با تعارف های دوستانه برای مصرف سیگار و انواع مواد مخدر بی تعارف بگویید «نه»، گفتن این کلمه شاید موجب شود تا بعضی از دوستان خود را از دست دهید اما هرگز پشیمان نمی شوید.

کد خبر 1070122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha