آمادگی خراسان جنوبی برای پیشگیری از ورود کرونای هندی/عادی انگاری نکنیم

ملانوری گفت: تامین امنیت مرز و مراقبت‌های بهداشتی برای پیشگیری از ورود ویروس کرونای هندی به استان با آمادگی کامل در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حمید ملانوری» امروز (۵ تیر) در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با اشاره به افتخارآفرینی ملت بزرگ ایران اسلامی در انتخابات ۲۸ خرداد اظهار کرد: این افتخار آفرینی مردمان همیشه در صحنه استان با حضور ۷۴.۲ درصد، نشان از بصیرت و آگاهی مردمان این سرزمین دارد.

 

استاندار خراسان جنوبی در ادامه با اشاره به شیوه ویروس هندی در کشورهای همجوار، گفت: با توجه به تدابیر و اقدامات لازم بهداشتی تاکنون هیچگونه ویروس هندی از مرزهای شرقی به استان گزارش نشده است.

 

وی بیان کرد: از زمان شیوع ویروس هندی طبق مصوبات ستاد کرونا با تاکید بر همکاری‌های مشترک مرزی و توسعه کیفیت و کمیت صادرات، پایانه مسافربری مرزی ماهیرود تعطیل شد اما مبادلات تجاری در بازارچه مرزی با رعایت پروتکل های بهداشتی در حال انجام است.

 

ملانوری به وضعیت قرمز کرونایی در استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان اشاره کرد و ادامه داد: برای جلوگیری از ورود ویروس هندی از استان های همجوار به خراسان جنوبی باید ترددها با جدیت کنترل شود و در این ارتباط و اعمال محدودیت کمیته‌ای با قید فوریت در استان تشکیل و نتیجه کارشناسی به ستاد اعلام شود.

 

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به تداوم برنامه واکسیناسیون کرونا در استان، گفت: تمامی امکانات دستگاه‌های اجرایی از قبیل خودرویی و فضای فیزیکی در صورت نیاز باید در اختیار دانشگاه علوم پزشکی بیرجند قرار گیرد تا خللی در روند واکسیناسیون عمومی ایجاد نشود.

 

وی بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک تأکید کرد و افزود: اگرچه جامعه احساس می‌کند تب و تاب کرونا کاهش یافته اما با عادی انگاری و دورهمی‌ها ممکن است دوباره کرونا جامعه را غافلگیر و گرفتار کند.

 

ملانوری خاطر نشان کرد: اقدام مقام معظم رهبری برای تزریق و حمایت از واکسن ایرانی کرونا قوت قلبی برای همه دست‌اندرکاران و اعتماد و اطمینان‌بخشی به جامعه بود و امیدواریم با تولید انبوه واکسن ایرانی بتوانیم شاهد تزریق واکسن به صورت گسترده در استان و بازگشایی مدارس و دانشگاه ها در سال تحصیلی جدید باشیم.

 

استاندار خراسان جنوبی در پایان از تغییر رسته‌های کتابخانه‌های عمومی و موزه‌ها از گروه‌های شماره سه به ۲ طبق اعلام وزارت کشور خبر داد و تأکید کرد: هرگونه فعالیت در این اماکن باید صرفا با رعایت موازین و مقررات ابلاغی ادامه یابد.

 

کد خبر 1070198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha