سرقت بیشترین آمار پرونده های کیفری در خراسان جنوبی است

حجت الاسلام وحدانی نیا با اشاره به اینکه سرقت بیشترین آمار پرونده های کیفری در خراسان جنوبی است، گفت: طرح ناامن سازی مراکز تولید و توزیع مواد مخدر در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «یدالله وحدانی نیا» امروز (۸ تیر) در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه اظهار کرد: در سند تحول قضاییه مأموریت های مختلفی برای کاهش آسیب های اجتماعی پیش بینی شده است.

 

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی با بیان اینکه همه دستگاه های اجرایی موظف هستند که با قوه قضاییه در زمینه پیشگیری از وقوع جرم همکاری داشته باشند، افزود: در همین راستا کارگروه های مختلفی در استان تشکیل شده است.

 

حجت الاسلام وحدانی نیا از عدم تشکیل پرونده تخلف و جرم انتخاباتی در استان خبر داد و گفت: بیشترین برنامه های ما در زمینه پیشگیری های فرهنگی و اجتماعی شامل نظارت بر طرح نماد ویژه دانش آموزان، توسعه کمی و کیفی مراکز مهر خانواده، برگزاری کارگاه باز اجتماعی کردن زندانیان، کارگاه آموزش مهارت فرزندپروری و کارگاه آموزش ویژه تربیت مربیان مهدکودک است.

 

وی با بیان اینکه امسال برگزاری کارگاه های آموزش تربیت مربیان مهدکودک در تمام شهرستان ها در دستور کار است، عنوان کرد: سال گذشته ۶۲ کارگاه مهر ویژه متقاضیان طلاق توافقی برای ۶۵۴ نفر در شهر بیرجند و فردوس برگزار شده است.

 

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت مشاوره خانوادگی و اجرای سامانه تصمیم، ادامه داد: این سامانه در شهر بیرجند، قاین و طبس راه اندازی شده است‌ و همچنین در مراکز مشاوره دادگستری نیز ۴۳.۹۵ درصد اختلافات خانوادگی منجر به مصالحه و سازش شده است.

 

حجت الاسلام وحدانی نیا به استفاده از حکمین و مصلحین قرآنی برای حل اختلافات خانوادگی اشاره کرد و گفت: همچنین طرح ناامن سازی مراکز تولید و توزیع مواد مخدر در حال اجرا است.

 

وی با اشاره به سامانه سجام، عنوان کرد: در حال حاضر یک هزار و ۴۰۰ دیده بان در استان داریم و از سال گذشته ۴۰۰ گزارش مردمی در حوزه بهداشت، مفاسد اداری و مالی، موادمخدر، تخلف انتخاباتی، جرائم امنیتی، آسیب های کار و جوامع کارگری، جرائم فضای مجازی، منابع طبیعی، مفاسد اقتصادی و سایر موارد ثبت شده است.

 

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی با ارائه گزارشی از عملکرد مرکز آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان، گفت: سرقت مستوجب تعزیر، ضرب و جرح عمدی، توهین به اشخاص عادی، ایراد صدمه بدنی غیرعمد در تصادفات رانندگی، حمل موادمخدر، تهدید و تخریب و کلاهبرداری بیشترین فراوانی پرونده های کیفری را تشکیل می دهد.

 

وی بیشترین پرونده های دعاوی حقوقی مطرح شده در سال گذشته را به ترتیب مطالبه خسارت دادرسی، گواهی انحصار وراثت، مطالبه خسارت تاخیر ودیعه، مطالبه وجه، تامین دلیل، تامین خواسته، اعسار، مطالبه مهریه، صدور چک، نفقه و طلاق توافقی برشمرد.

کد خبر 1071094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha