نمایشگاه اکسپو در امارات فرصت اقتصادی خوبی برای فارس است

رازقی گفت: برگزاری نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ به میزبانی کشور امارات و با حضور ۲۰۰ کشور، یک فرصت اقتصادی منحصر به فرد برای استان فارس می تواند باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «جمال رازقی»، امروز (شنبه 12 تیر) در جلسه هماهنگی نمایشگاه اکسپو 2020 در جمع فعالان اقتصادی استان فارس گفت: برگزاری نمایشگاه اکسپو 2020 به میزبانی کشور امارات و با حضور 200 کشور، یک فرصت اقتصادی منحصر به فرد برای استان فارس می تواند باشد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس افزود: تجارت با کشور امارات قدمت دیرینه دارد و نزدیکی جغرافیایی استان فارس فرصت ویژه برای تجار و بازرگانان فارس است.

وی اضافه کرد: اتاق بازرگانی فارس با برنامه ریزی و هماهنگی با بخش های مختلف از جمله نمایشگاه های بین المللی، شرکت شهرک های صنعت، سازمان صمت و استانداری برای حمایت و ایجاد شرایط مناسب برای فعالان اقتصادی در بازه زمانی برگزاری این نمایشگاه تلاش می کند و هیئت های تجاری مختلف از فارس به امارات اعزام خواهند شد.

«حسن زمانی»، نیز در این جلسه گفت: در این نمایشگاه 2 هزار و 14 متر مربع زمین به پاویون جمهوری اسلامی ایران اختصاص یافته است  و این نمایشگاه 35 میلیون نفر بازدیدکننده خواهد داشت.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی و کمیسر ژنرال ایران در اکسپو 2020 امارات افزود: پاویون جمهوری اسلامی در نمایشگاه اکسپو 2020 در یکی از بهترین موقعیت های جغرافیایی این نمایشگاه قرار دارد.

وی تاکید کرد: یکی از اهداف حضور پاویون جمهوری اسلامی در نمایشگاه اکسپو 2020 امارات، معرفی چهره واقعی کشور ایران است و انتظار داریم استان غنی مانند فارس که یکی از نمادهای فرهنگ ایران زمین است در این نمایشگاه بهترین های استان خود را در بخش های فرهنگی، گردشگری، صنعتی و جذب سرمایه گذار عرضه و فرهنگ غنی مردم ایران را به جهانیان نشان دهد.

«فرشید فرزانگان»، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و امارات نیز گفت: 6 ماه فرصت کم نظیری برای معرفی و گسترش کالاهای ایرانی در این نمایشگاه است و با توجه به مناسبات قدیمی استان فارس با کشور امارات، فرصت خوبی برای حضور و عرضه کالاها و مزیت های اقتصادی این استان در این نمایشگاه وجود دارد.

«سید محمود موسوی»، مدیر عامل نمایشگاه های بین المللی فارس نیز در این جلسه گفت: نمایشگاه اکسپو، فضایی برای معرفی توانمندی ها و ظرفیت های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی هر کشور است می تواند منشا اتفاقات خوب برای استان فارس به ویژه در بخش اقتصادی باشد.

خاطر نشان می شود، اکسپو یک صنعت نمایشگاهی است و به نمایشگاه هایی گفته می شود که بیش از سه هفته طول بکشد.

کد خبر 1072376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha