توسعه پایدار بدون توجه به اقتصاد هنر ممکن نیست

نیکوخصلت گفت: حوزه فرهنگ و هنر باید با سایر حوزه‌ها همپوشانی داشته باشد و توجه به اقتصاد هنر نیز افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز،‌ «سعید نیکوخصلت» در آیین گشایش اکسپوی هنری تبریز، اظهار کرد: شهرها در دنیای امروز به سمت یک "شهر خلاق" حرکت می‌کنند که در این نوع شهرها، هنر جایگاه برجسته‌ای دارد و برگزاری نمایشگاه‌های هنری بین المللی، فستیوال‌ها و وجود بازارهایی در این حوزه و سایر رویدادهای هنری و فرهنگی می‌تواند درجه شهرها را بالا ببرد تا شهر حرفی برای گفتن داشته باشد. 

عضو شورای شهر تبریز با بیان این‌که بسیاری از فرایندهای این حوزه را در تبریز دیر شروع کردیم و تازه در ابتدای کار هستیم، تصریح کرد: باید تمرکز ویژه‌ای در این حوزه داشته باشیم تا ذائقه مردم عوض شود. مسئولان، گروه‌های اجتماعی مختلف، رسانه‌های تخصصی و ... باید کار کنند و همگی نقش خود را در راستای توسعه هنر به نحو احسن انجام دهند تا هنر به جایگاه اصلی خود برسد.

وی با اشاره به مفهوم توسعه پایدار، اظهار کرد: در خصوص بحث توسعه پایدار، حوزه فرهنگ و هنر باید با سایر حوزه‌ها همپوشانی داشته باشد و توجه به اقتصاد هنر نیز افزایش یابد.

عضو شورای شهر تبریز با اشاره به کیفیت آثار دوره کنونی اکسپوی تبریز، گفت: امسال آثار تحسین برانگیزی در نمایشگاه هنری تبریز وجود دارند که با توجه به شرایط جامعه، فضای اقتصادی و بهداشتی و مشکلات اجتماعی، بیانگر وجود فکرهای زیبا و قلب‌های روشن است.

وی گفت: این آثار هنری که به زیبایی در محیط‌های کارگاهی و منزل و خلوتگاه شخصی هنرمند تهیه شده‌اند جای تحسین داشته و نشان می‌دهند که هنوز امید در جامعه وجود دارد و بایستی کمی از فضای مجازی دوری کرده و خوب دیدن و خوب گوش دادن را تقویت کنیم.

کد خبر 1072459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha