عدم وجود نیروی انسانی کافی مانع توسعه بخش صنعت و معدن بشرویه

خدایی با بیان اینکه بشرویه قطب معادن سرب و روی خراسان جنوبی است، گفت: متاسفانه عدم وجود نیروی انسانی کافی و زیرساخت های لازم مانع توسعه بخش صنعت و معدن این شهرستان شده است.

«ایمان خدایی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: طی یکسال اخیر 19 جواز تاسیس در شهرستان بشرویه جهت رونق اشتغال و توسعه بخش صنعتی این شهرستان صادر شده است.

 

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بشرویه در ادامه بیان کرد: این تعداد جواز با پیش بینی سرمایه گذاری 15 میلیارد تومانی در بخش صنعت این شهرستان و ایجاد اشتغال برای 312 نفر صادر شده است.

 

وی با بیان اینکه طی یکسال گذشته چهار فقره پروانه در بخش صنعت بشرویه به بهره برداری رسیده است، افزود: این پرونده ها جهت ایجاد اشتغال برای 55 نفر با سرمایه گذاری 10 میلیارد تومانی به بهره برداری رسیدند.

 

خدایی با اشاره به اینکه از ابتدای سال گذشته تا تیرماه امسال هفت فقره پروانه اکتشاف در حوزه معدن این شهرستان صادر شده است، ادامه داد: این تعداد پروانه به مساحت 53هزار و 752 کیلومتر مربع با پیش بینی سرمایه گذاری 224 هزار و 760 میلیون ریال صادر شده اند.

 

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بشرویه عنوان کرد: از ابتدای سال گذشته تا تیرماه امسال حدود سه پروانه در حوزه معدن با ذخیره قطعی یک میلیون و 621 هزار و 400 تُن به بهره برداری رسید و در این راستا برای 23 نفر با سرمایه گذاری 321هزار و 375 میلیون ریال اشتغال ایجاد شده است.

 

وی با بیان اینکه بشرویه از معادن غنی از جمله سدیم، آهن و سولفات سدیم برخوردار است، افزود: بشرویه منطقه پایلوت سرب و روی در خراسان جنوبی است و در آینده واحدهای فرآوری سرب و روی در این شهرستان راه اندازی خواهد شد.

 

خدایی در خصوص سولفات سدیم گفت: واحد فرآوری آن تاکنون 95 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و با راه اندازی این واحد شاهد توسعه بخش صنعت و معدن این شهرستان خواهیم بود.

 

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بشرویه در پایان بیان کرد: برای افزایش و توسعه سرمایه گذاری ها در بخش صنعت و معدن این شهرستان نیازمند تامین زیرساخت های لازم و نیروهای انسانی کافی هستیم.

 

 

کد خبر 1072550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha