اولین خودرو ملی الکتریکی ایران با پلت فرم ایرانی شهریور ماه جاری با نام «اکسیژن» رونمایی می شود

حجت با اشاره به اینکه قول می دهم اولین خودرو ملی الکتریکی ایران با پلت فرم ایرانی شهریور ماه جاری با نام «اکسیژن» رونمایی خواهیم کرد، اظهار کرد: ۸۰ درصد قطعات این خودرو ایرانی و ۲۰ درصد مابقی وارداتی است که تولید آن در کشور توجیه اقتصادی نداشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سیامک حجت»، امروز (سه شنبه 15 تیر) در مراسم امضای تفاهمنامه تولید خودروهای الکترونیکی که در کانجات مخابرات ایران برگزار شد، گفت: باید به گونه ای فعالیت کنیم اعتماد مردم به سوی این برگردد که از کالا و تولیدات ایرانی حمایت کنند.

مدیر عامل شرکت خودروسازان جنوب در ایران با یادآوری این مطلب که ایجاد اولین هاب الکتریکی در شهر شیراز است، افزود: شرکت مخابرات ایران از جایگاه اصلی خودش دور شده است و به آن ظلم شده است.

وی با اشاره به اینکه این شرکت می توانست هزاران کارمند و محصول داشته باشد، به خاطر مسائل و مشکلات موجود نتوانسته سهم بازار خودش را ایجاد کند، تاکید کرد: امیدوارم بتوانیم کار بزرگی را در استان و کشور فراهم کند.

حجت با اشاره به اینکه قول می دهم اولین خودرو ملی الکتریکی ایران با پلت فرم ایرانی شهریور ماه جاری با نام «اکسیژن» رونمایی خواهیم کرد، اظهار کرد: 80 درصد قطعات این خودرو ایرانی و 20 درصد مابقی وارداتی است که تولید آن در کشور توجیه اقتصادی نداشته است اما درصدد هستیم با همکاری سایر نهادها تولید این قطعات هم ایرانی شود و اگر بتوانیم تمام 2 هزار قطعه الکتریکی را در این کارخانه تهیه کنیم، یک هزار نفر اشتغال فراهم خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه این محصول امکان صادرات را دارد، افزود: سال آینده هم خط تولید اولین موتور الکتریکی هم راه اندازی خواهیم کرد.

کد خبر 1073368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha