لزوم تبیین راهکار درست برای ورود البسه متناسب با پوشش اسلامی به بازار/ واردات  ۸۰ میلیون متر مربع پارچه چادری به کشور

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: نیاز کشور در سال ۹۰ میلیون متر مربع مصرف چادر مشکی است، ۸۰ میلیون مترمربع آن وارداتی است، اگر هزینه یک سال را صرف تاسیس کارخانه کنیم پنج کارخانه می‌توانیم بسازیم، متاسفانه برخی کارخانه هتای موجود را به تعطیلی می‌کشانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان ازساری،‌ حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» امروز (۱۹تیر) در نشست با مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی مازندران و مدیرکل صمت استان با محوریت ساماندهی حوزه مد و لباس در دیارعلویان، بیان کرد: در بحث عفاف و حجاب هم اکنون در بازار شاهد یک بستر مسموم با طراحی نادرست و  البسه نامتعارف هستیم.

نماینده ولی فقیه درمازندران با بیان اینکه ما باید بدون توجه به این مسیر، با پیدا کردن طراحان خوب راه درست را پیدا کنیم، افزود: این طراحان با ایجاد طرحی متناسب البسه را به مرحله تولید رسانده و وارد ویترین فروشگاه‌ها کنند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی تصریح کرد: باید جلوی آن بخش از طراحان و تولیدکنندگان که البسه نامناسب دست مردم می‌دهند هم گرفته شود، الان در صنعت غذا شاهد ورود بخش خصوصی هستیم آیا این فعالیت دلیل بر این است که استانداردها را رعایت نکند؟ یا نظارتی نباشد؟؟ این موضوع در بحث البسه هم باید رعایت شود ولی خبری از نظارت و مجوز روی طراحی‌ها نیست.

 

وی گفت: همانطور که اماکن با یک سری ناهنجاری‌های فرهنگی برخورد می‌کند پس باید با اعمال سازوکار قانونی روی طراحی تولیدکنندگان نظارت کند، ولی آنقدر شبکه‌بندی انجام شده که نظارت را ناممکن کرد که صحیح نیست.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی تاکید کرد: استفاده از الگوهای سالم، نهادینه کردن فرهنگ اسلامی، استفاده درست از ابزارها و رفتن به سراغ بخش خصوصی از جمله راهکارهای ترویج عفاف و حجاب است.

 

وی اعلام کرد: ما در سال ۹۰ میلیون متر مربع مصرف چادر مشکی داریم، ۸۰ میلیون متر آن وارداتی است، اگر هزینه یک سال را صرف تاسیس کارخانه کنیم پنج کارخانه می‌توانیم بسازیم، متاسفانه برخی کارخانه هتای موجود را به تعطیلی می‌کشانند، یا مشکلاتی ایجاد می شود، البته بی‌عرضگی داخلی داریم سودجویی‌هایی صورت می‌گیرد و تشکل‌ها فرهنگ‌سازی غلط هم می‌کنند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی خاطرنشان کرد: در جلسه بعدی چند تولیدکننده دعوت شود و راهکارها را بیان کنند، مشوق‌ها در این زمینه مشخص شود، تاسیس کارخانه در روستاها راهکار خوبی است که باید برنامه‌ریزی درست صورت بگیرد.

کد خبر 1074433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha