کمبود مربی پرورشی و بهداشت در مدارس عشایری

سیفی از کمبود مربی بهداشت و پرورشی در مدارس عشایر خبر داد.

«محمد رضا سیفی» در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان گفت: مدارس عشایری در کنار فعالیت های خوبی که برای آن ها شده است،مشکلاتی همچون کمبود معلم دارد.

 

مدیر کل دفتر توسعه عدالت آموزشی عشایر وزارت آموزش و پرورش افزود:نمی توان  فراموش کرد برای هر 9 هزا ر دانش آموز یک مراقب بهداشت داریم.

 

سیفی ادامه داد: در حالی که در سال 1392 برای  هر 4 هزار دانش آموز یک مراقب وجود داشت.

 

وی با اشاره به کمبود مربی بهداشت در مدارس عشایری گفت: از سال 92 تا 1400  با وجود اینکه تعداد خدمات بهداشتی دو برابر شده است رشد جمعیتی در معلمان مدارس عشایری نداشته ایم.

 

مدیر کل دفتر توسعه عدالت آموزشی عشایر وزارت آموزش و پرورش گفت:  در حال حاضر می توان گفت، تعداد 280 مربی بهداشت برای دانش آموزان کم داریم.

 

وی بیان کرد: در زمینه پرورشی برای هر 902 دانش آموز یک مربی داریم. این در حالی است که در سال  1392 برای هر 291 یک مربی پرورشی داشتیم  امسال تعداد 676 دانش آموز یک مربی پرورشی دارد.

 

مدیر کل دفتر توسعه عدالت آموزشی عشایر وزارت آموزش و پرورش با اشاره به فلسفه به وجود آمدن دفاتر توسعه عشایر یا اداره کل ایثارگران و شاهد یا دفاتر دیگر گفت: فلسفه این مجموعه توزیع نیرو و منابع بهتر برای دانش آموزان است.

 

وی تاکید کرد: باید متولیان آموزش و پرورش نگاه ویژه ای به این موضوع داشته باشند با معاونت پرورشی، معاونت تربیت بدنی و معاونت متوسطه درباره  مشکلات دانش آموزان به ویژه عشایری جلسات برگزار کرده ایم که موضوعات در حال بررسی است.

مدیر کل دفتر توسعه عدالت آموزشی عشایر وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اجرای فاز دوم نهضت نسیب آموزشی گفت: 10 میلیارد تومان برای اجرای این طرح  کمک شد. باید  منابع محلی از استانداری تا فرمانداری به کمک آموزش و پرورش بیایند.

 

کد خبر 1074682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha