سرانه آموزشی نهبندان نیازمند بررسی مجدد است

بیکی گفت: اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس باید شاخص های آموزشی خود را مجدد بررسی کند، درست است که جمعیت نهبندان پایین است اما مدرسه تخریبی را نباید جزو آمار محسوب کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مجید بیکی» امروز (20 تیر) در شورای آموزش و پرورش شهرستان با اشاره به دغدغه مندی و حساسیت موضوع آموزش و پرورش حتی در ایام تعطیلات، اظهار کرد: شرایط شهرستان به لحاظ بیماری کرونا خاص است و برگزاری هرگونه آموزش حضوری ممنوع است.

 

فرماندار نهبندان با بیان اینکه برنامه های ویژه باید برای دانش آموزان در بستر شبکه شاد فراهم شود، گفت: آموزش در بستر شاد، می تواند از سرایت بیماری کرونا جلوگیری کند.

 

وی با اشاره به بستری شدن 35 بیماری کرونا در بیمارستان آتشدست، افزود: حال عمومی افراد به نحوی است که بیشتر افرادی که به بیمارستان مراجعه می کنند، باید بستری شوند.

 

وی از تشدید نظارت ها بر اصناف و کسبه در نهبندان خبر داد و گفت: زندگی با کرونا الزاماتی دارد و محیط های آموزشی که بخش مهم آگاهی بخشی است تعطیل شده تا بیماری کرونا مدیریت شود، لذا هم مردم و هم مسئولان باید شیوه نامه های بهداشتی را به طور کامل رعایت کنند.

 

فرماندار نهبندان با بیان اینکه دانش آموزان دارای علاقه مند و با تکنسینن بالا باید در مراکز آموزشی کارودانش ادامه تحصیل داشته باشند، گفت: متاسفانه تصور و فرهنگ غلطی از این نوع مدارس در جامعه رواج پیدا کرده است که باید این دیدگاه ها در حوزه آموزش و پرورش تغییر کند.


وی افزود: نهبندان؛ شهرستان معدنی و دارای پتانسیل های زیادی در این بخش است و آموزش ها باید به سمت و سوی فنی و حرفه ای حرکت کند تا اقتصاد و معیشت مردم منطقه رقم بخورد.

 

فرماندار نهبندان با بیان اینکه آموزش و پرورش نهنبدان باید با تغییر ساختارهای غلط، بخش های مختلف خود را ترمیم کند گفت: برای توسعه منطقه نهبندان باید آموزش ها را بروز رسانی و هم راستا با ظرفیت های منطقه کرد.

 

وی به وجود سومین مدرسه نوین ایران در منطقه جنوب خراسان اشاره کرد و تاکید کرد: این مدرسه انسان هایی را تربیت کرده است که در استان های مختلف صاحب مسئولیت و توانمندی هایی هستند.

 

فرماندار نهبندان ضمن گلایه از اینکه آمارها و شاخص های آموزشی نهنبدان متناسب با وضعیت موجود نیست، گفت: اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس باید شاخص های آموزشی خود را مجدد بررسی کند، درست است که جمعیت نهبندان پایین است اما مدرسه تخریبی را نباید جزو آمار محسوب کرد، سرانه آموزشی نهبندان از سرانه کشوری بالاتر معرفی شده است، که این مورد درست نبوده و آمارها متناسب با وضعیت موجود نیست.

کد خبر 1074749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha