عدالت اجتماعی در توزیع خدمات تامین اجتماعی برقرار شود

بیکی گفت: عدالت اجتماعی و پراکندگی منطقه ای در توزیع خدمات تامین اجتماعی باید در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند؛ «مجید بیکی» امروز (21 تیر) در دیدار با رییس و کارکنان تامین اجتماعی شهرستان نهبندان که به مناسبت هفته تامین اجتماعی برگزار شد، اظهار کرد: به دنبال شیوع گسترده ویروس کرونا یکی از اهداف و برنامه های همه دستگاه اجرایی این بود که از مراجعه حضوری افراد جلوگیری شود که تامین اجتماعی در این راستا اقدامات خوبی را انجام داده است.

 

فرماندار نهبندان ادامه داد: تأمین اجتماعی دستگاهی پر مخاطب و حدود 45 میلیون نفر از مردم ایران به نوعی از محل تامین اجتماعی خدمات دریافت می کنند، لذا ارائه خدمات شفاف، دقیق و سریع از الزامات این نهاد است.

 

وی بیان کرد: در شهرستان کم برخورداری همانند نهبندان همان حق بیمه ای پرداخت می شود که یک فرد در یک شهرستان برخوردار پرداخت می کند این در صورتی است که خدماتی که فردی که در شهر برخورداری می گیرد با خدماتی که افراد در نهبندان می گیرند با هم  تفاوت زیادی دارد که این مورد ضعف تامین اجتماعی است.

 

فرماندار نهبندان در ادامه بر عدالت اجتماعی در توزیع خدمات تامین اجتماعی تأکید کرد و گفت: این مهم باید به یک اولویت مهم تامین اجتماعی تبدیل شود.

 

بیکی ادامه داد: فردی که در شهرستان های کم برخوردار هزینه پرداخت می کند به لحاظ سطح درآمدی هم بیشتر پرداخت می کند، چرا که سهم بیمه در سبد خانوار عدد بالاتری خواهد بود در صورتی که در شهر بزرگتر و برخوردارتر، درآمد افراد بالاتر است و حق بیمه کم تر دریافت و خدمات بیشتری را هم می گیرد.

 

وی با اشاره به مشارکت بالای مردم استان خراسان جنوبی در انتخابات، گفت: این افراد باید در ازای سهم مشارکت بالا، خدمات بیشتری هم دریافت کنند.

 

 

کد خبر 1075091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha