برای جلوگیری از قطعی های مقرر برق بهینه سازی مصرف داشته باشیم

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: برای جلوگیری از قطعی های مکرر برق باید بحث صرفه جویی و بهینه سازی مصرف داشته باشیم.

حسین حسین زاده در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به قطعی برق گفت: طبق ماده 46 قانون برنامه ششم توسعه باید سالی 5 هزار مگاوات برق اضافه می شود که این اتفاق نیفتاد در واقع در 5 سال گذشته باید 25 هزار مگاوات اضافه می شود که در کمتر از 5 هزار مگاوات به مدار آمد.

 

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به گسترش شهرها و افزایش جمعیت و مصرف برق می بایست 5 درصد اضافه تولید برق و نیازمان را از انرژی تجدیدپذیر انجام می دادیم که این محقق نشد.

 

وی ادامه داد: برای جلوگیری از قطعی های مکرر باید بحث صرفه جویی و بهینه سازی مصرف را داشته باشیم که این مسئله دو جنبه دارد، در حال حاضر درصد زیادی از برق تولیدی ما در شبکه توزیع از بین می رود و همچنین بحث مصرف در صنعت و کشاورزی و مصارف ؟؟؟ اثر زیادی در بالا رفتن مصرف دارند. اگر هر خانواده ای رعایت کنند و درجه متناسب هوا را بر اساس استاندارد تنظیم کند، قطعا به صرفه جویی کمک می کند.

 

نماینده مردم لارستان در مجلس شورای اسلامی گفت: ما الان حدود 10 الی 12 هزار مگاوات برق کمبود داریم باید برای جبران این کمبود مقداری در شبکه کشاورزی، صنعت و مصارف خانگی صرفه جویی شود تا همه هموطنان از برق به اندازه نیازشان استفاده کنند.

 

این عضو کمیسیون انرژی با اشاره به قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی تصریح کرد: ما هم در اجرای این قانون مشکل داریم، الان مشکل برق وزارت نیرو است و فردا مشکل گاز شرکت ملی گاز است و هم در بحث نظارت هم مجلس به خوبی کار نکرده است اگر نظارت به خوبی انجام می شد اما الان نباید این مشکلات را داشته باشیم.

 

 

کد خبر 1075288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha