دشمنان با ترویج بی حجابی  سست کردن بنیان خانواده ها را نشانه رفته اند

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: رواج بی حجابی در جامعه از فعالیت های دشمنان است و باید بدانیم که جامعه ما خانواده محور است و دشمنان تلاش دارند تا با رواج بی حجابی جامعه خانواده ما را متزلزل کرده و خانواده ها را از بین ببرند.

حجت الاسلام «محمدصادق محمدی لایینی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان مازندران اظهار کرد: مسئله عفاف و حجاب مسئله مهمی است که باید هر چه بهتر شدن وضعیت حجاب و عفاف طرح ارائه شود و با تبلیغات مناسب و امر به معروف و نهی از منکر در این بخش تلاش شود.

 

امام جمعه نکا با گرامیداشت هفته حجاب و عفاف و تبریک سالگرد ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) افزود: این ازدواج یک ازدواج ساده با مهریه کم و فرزندان خوب بود که باید مورد توجه جوانان و نوجوانان قرار گیرد.

 

وی همچنین با اشاره به سنت حسنه اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند خاطر نشان کرد: در قبال جهیزیه هایی که برای کمک می دهیم باید کار فرهنگی و اعتقادی  داشته باشیم و بدانیم که اگر کار فرهنگی و اعتقادی انجام شود، طلاق و مشکلات خیلی کم میشود.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی گفت: بسیاری از نهادها و ادارات کار تبلیغی و  فرهنگی در حوزه حجاب و عفاف ندارند و یا خیلی کم است و لذا باید برای تقویت حجاب و عفاف در جامعه کار فرهنگی انجام شود و نهادها و ادارات هم کمک کار تشکل های مردم نهاد باشند.

 

وی در ادامه یکی از عوامل بی حجابی را گسترش فضای مجازی اعلام کرد و یادآور شد: اگر بچه ها یک سال تعطیل می شدند؛ بهتر بود تا اینکه وارد این فضاهای مجازی شوند؛ چرا که فرهنگ سازی مناسبی در این بخش انجام نشده و فرزندان را بدون آموزش وارد فضایی کردیم که برون رفت از مشکلات آن خیلی سخت است.

 

امام جمعه نکا افزود: امروز به صورت نرم همه چبز ما غربی شد؛ غذا، افکار، لباس و...  و به نوعی دشمن به صورت جهادی عمل کرده و شب و روز کار می کنند و ما هم باید تلاش شبانه روزی و جهادی انجام شده و  اما به جایی نخواهند رسید.

 

 حجت الاسلام محمدی لائینی یادآور شد: باید با فضاسازی و فرهنگ سازی و کارهای فرهنگی مناسب زمینه حضور بدحجابان و بی حجابان را در جامعه به حداقل برسانیم و بدانیم که ریشه بدحجابی نشانه رفتن کانون خانواده است .

کد خبر 1075959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha