بیش از سه هزار نفر ساعت در کردستان آموزش‌های استاندارد را فرا گرفتند

ژیلا یزدانی گفت: به همت معاونت استانداردسازی و آموزش اداره‌کل استاندارد کردستان، سه هزار و ۱۶۴ نفر ساعت آموزش‌های برون‌سازمانی را در حوزه استاندارد فراگرفتند.

ژیلا یزدانی مدیرکل استاندارد استان کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان اظهار کرد: در خرداد ماه 1400 به همت معاونت استانداردسازی و آموزش اداره‌کل استاندارد کردستان سه هزار و 164 نفر آموزش‌های برون سازمانی را فرا گرفتند و یک بسته آموزشی ترویجی نیز تهیه و تدوین شد.

 

 

وی با اشاره به وجود 12 مدیر کنترل کیفیت تایید صلاحیت شده در کردستان افزود: تعداد مدیران کیفیت دارای پروانه تایید صلاحیت معتبر استان نیز 314 نفر است.

 

 


مدیرکل استاندارد کردستان خاطر نشان کرد: 408 واحد فعال تحت پوشش استاندارد استان است که چهار پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری، تشویقی و انرژی، یک پروانه ابطال و یک پروانه مجوز در استان طی خرداد ماه صادر شده است.

 

 

یزدانی اضافه کرد: 76 بازرسی و 19 آزمون در قالب طرح طاها(طرح هماهنگ استاندارد) از واحدهای صنفی استان انجام شده است.

 

 

وی به تعداد بازرسی‌های فنی از واحدهای خدماتی، آزمایشگاهی، آسانسور و شهربازی‌ها استان کردستان پرداخت و بیان کرد: به همت معاونت ارزیابی و انطباق 106 مورد بازرسی فنی از این واحدها انجام شده است.

 

 

مدیرکل استاندارد استان کردستان اضافه کرد: همچنین 126 مورد آزمون از واحدهای تولیدی، شاهد، درخواستی و تملیکی در استان انجام شده است.

 

 

یزدانی در پایان عنوان کرد: تعیین ماهیت کالاهای صادراتی و همچنین  ارزیابی انطباق کالاهای صادراتی و وارداتی از دیگر اقدامات انجام شده توسط اداره‌کل استاندارد کردستان در خرداد ماه امسال بوده است.

 

کد خبر 1076068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha