افزایش محدودیت های کرونایی در استان قزوین

‍حبیبی گفت: با افزایش ۲ برابری تعداد بستری های بیماران کرونایی در استان قزوین و قرمز شدن چهار شهر استان، محدودیت ها و ممنوعیت های کرونایی بیشتر می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، «منوچهر حبیبی» در جلسه اضطراری ستاد کرونای استان قزوین بیان کرد: متأسفانه با وجود همه اقدامات انجام شده وضعیت استان قزوین با تأثیرپذیری از دیگر نقاط کشور وارد شرایط قرمز شده است.

 

جانشین ستاد پیشگیری ومقابله با کرونای استان قزوین ادامه داد: شرایط کشور به ویژه استان های جنوبی و شرقی تحت تأثیر ویروس دلتا قرار دارد و این ویروس مهلک در حال سرایت و انتقال به استان های مرکزی از جمله قزوین است و اگر پروتکل ها را رعایت نکنیم و چاره اندیشی نشود شرایط سخت تر می شود.

 

وی تصریح کرد: بیشترین مشکل از دورهمی و تجمع و برگزاری مراسم جشن عروسی و ترحیم ایجاد می شود و باید با کمک خود مردم این وضعیت را مدیریت کنیم تا آسیب ها بیشتر نشود.

 

حبیبی اضافه کرد: با اینکه وضعیت معیشت اصناف را می دانیم اما مجبور هستیم بر اساس ابلاغ و مصوبات ستاد کرونا محدودیت مشاغل در شرایط قرمز را اجرا کنیم زیرا اولویت ما حفظ سلامت مردم است.

 

وی در ادامه گفت: متأسفانه شهرهای قزوین، تاکستان، بویین زهرا، البرز در وضعیت قرمز قرار گرفته و بیش از 90 درصد جمعیت استان در شرایط قرمز هستند و از مردم درخواست می کنیم ویروس را جدی بگیرند و سهل انگاری نکنند.

 

جانشین ستاد پیشگیری ومقابله با کرونای استان قزوین اظهار کرد: در حال حاضر تعداد بیماران بستری 2 برابر شده و به 350 نفر رسیده که نشان می دهد روند شیوع بیماری شتاب زیادی گرفته و در هفته آینده به احتمال زیاد آمار فوتی ها هم بالا خواهد رفت و این شرایط نگران کننده است.

 

وی گفت: در وضعیت قرمز فقط مشاغل گروه یک که ۲۹ رسته می شوند، مجاز به فعالیت هستند که البته این مشاغل حدود ۵۰ درصد کسبه و بازاریان را تشکیل می دهند.

 

حبیبی افزود: دستگاه های اجرایی خدمات رسان مانند شهرداری ها، شرکت های آب، برق و گاز با ۵۰ درصد کارکنان به صورت حضوری و ۵۰ درصد دورکاری و سایر ادارات با ۳۰ درصد کارکنان به صورت حضوی مجاز به فعالیت هستند و جلسات فقط در فضای باز با حداقل افراد و درفضای بسته حداکثر با ۱۵ نفر مجاز است.

 

وی خاطر نشان کرد: در شرایط قرمز فعالیت های فرهنگی از جمله نمازهای جمعه و جماعات هم محدود شده و نماز جمعه فقط در فضای باز ممکن است با فاصله هر ۴ متر یک نفر و در مجموع حداکثر تا ۷۰ نفر مجاز است.

 

جانشین ستاد کرونای استان قزوین بیان کرد: ورود خودروها با پلاک غیر بومی به استان ممنوع است و تردد شبانه از ساعت ۲۲ تا ۴ بامداد ممنوع و جریمه یک میلیون تومانی برای متخلفان اعمال می شود.

 

وی گفت: مراکز تولید مواد غذایی و رستوران ها فقط به صورت بیرون بر می توانند فعالیت کنند و مراسم جشن عروسی و ترحیم همچنان ممنوع است.

 

حبیبی یادآور شد: باید در 2 هفته پیش رو بتوانیم وضعیت را کنترل کنیم بنابراین همه باید کمک کنند تا از شرایط قرمز خارج شویم.

کد خبر 1076198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha