سیر مطالعاتی قطعنامه ۵۹۸ در جریان تحقق بیانیه گام دوم انقلاب ضروری است

زمانی آورده است:تیرماه سال ۱۳۶۷در منطقه کردستان عراق بر روی ارتفاعات بلند وسر به فلک کشیده شیخ محمد و قامیش در اقلیم کردستان کشور عراق در خط پدافندی مستقر بودیم که خبر پذیرش قطعنامه ۵۹۸از رادیو ایران پخش شد .

خبرگزاری شبستان- البرز: تیرماه سال ۱۳۶۷در منطقه کردستان عراق بر روی ارتفاعات بلند وسر به فلک کشیده شیخ محمد و قامیش در اقلیم کردستان کشور عراق در خط پدافندی مستقر بودیم که خبر پذیرش قطعنامه ۵۹۸از رادیو ایران پخش شد .

البته این خبر برای بروبچه های داخل سنگرهای پدافندی قابل پخش نبود بهمراه شهید رامه ای رفته بودیم مقر تاکتیکی تیپ در منطقه ای به نام مزرعه بود اونجا بود که خبر پذیرش قطعنامه را شنیدیم.


شهید رامه ای ومن وشهید محمد رضا خالصی مسئول طرح و برنامه تیپ کنار خودرو نظامی ایستاده بودیم و مشغول صحبت که ناگهان شهید رامه ای گفت:ساکت ساکت رادیو داره چی میگه؟!شهید خالصی گفت:ول کن بابا داره اخبار میگه!یک دفعه چشمان شهید رامه ای پراز اشک شود وگفت:.....جنگ تمام شد!!یعنی چی؟چرا؟؟؟آخه چرا؟در همین حین سروصدای بروبچه داخل مقر تاکتیکی بلند شد هرکس یک حرفی میزد وناراحت بود راستش من مات ومبهوت به دوستان نگاه میکردم شهید رامه ای تکیه داده بود به چرخ ماشین و زانو به بغل اشک می ریخت وناله میکرد و دائم اسم دوستان شهیدمان را به زبان می آورد.
کنارش نشستم وگفتم:حسن بلند شد مرد من تابع فرمانده امامیم هرچه او بگه 
در جوابم گفت:...اگر شهید نشوم من دق میکنم 

از اون سال ۳۳سال میگذرد وهر سال روز ۲۸تیرماه ۱۳۶۷رو هرگز فراموش نمیکنم نظر این سالها در سیر مطالعاتی خودم ودر مقام تدریس برای نسل جوان دانشجو از نامه ۲۵تیرماه سال ۱۳۶۷امام رحمت الله علیه که در روز شنبه روزی بود واز طریق رادیو پخش شد را باز گو می کنم.

در نامه ۲۵تیرماه سال ۶۷امام نکات بسیار مهم و اساسی نهفته که متاسفانه کمتر مورد توجه وتفحص واقع شده بعنوان نمونه امام رحمت الله به این نکته اشاره می کند که مینویسد:علیرغم نامه های بعضی از مسئولین ونامه فرمانده وقت سپاه که در این نامه ها نوشتند که آماده ایم در مقابل دشمن بجنگیم که میدانم این شعاری بیش نیست این زهره کشنده را می نوشم و اندک آبروی داریم برای خدا خرج وآن را معامله میکنم....

هدف از این یادداشت این بود که واقعا کدام نامه ها؟توسط چه کسانی تنظیم وبه امام تقدیم شده بود؟؟واقعا چگونه بود که طی سالهای ۶۵ و۶۶ ایران در تعیین توازن قدرت در منطقه خلیج فارس دست برتر را داشت وچه اتفاقی رخ داد به یکبار امام آن فرمانده مقتدر توحید محور در ۲۵تیرماه سال۶۷دست به هامش چنین نامه ای میزند!

باید این نامه توسط کارشناسان علوم سیاسی و علوم نظامی بیشتر مورد بررسی قرار گیرد که تا در این جنگ تمام عیار نرم که هزاران برابر خطرناک تر از جنگ سخت است؛دچار چنین حوادث تلخ از سوی فرماندهی کل قوا نشویم ومبادافراموش کنیم امروزه خیلی از افراد سیاسی کار و بازیگر جداول طراحی شده توسط دشمن  در میان نسل جوان و حتی نسل دوران دفاع مقدس و انقلاب کرده در حال ایفای نقش القای این موضوع است که باید با دشمن مستکبر سازش کرد همانگونه که امام با پذیرش قطعنامه ۵۹۸ چنین کرد.

باید مراقب باشیم واز روزهای خوب دوران دفاع مقدس درس بگیریم و عبرت آموزی کنیم در راه تدوین تمدن نوین اسلامی ایران قوی میتواند با بکارگیری بیانیه گام دوم انقلاب؛آرمانهای امام راحل را هدف گذاری کرده وبرای آن برنامه ریزی کند 
 

خاطره ای از دکتر اسماعیل زمانی

جانباز جنگ تحمیلی و استاد دانشگاه علوم سیاسی

 

کد خبر 1076233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha