کسی اهل ولایت اهل بیت (ع) است که خودساخته باشد

حجت الاسلام مدبر گفت: کسی می تواند خود را اهل ولایت اهل بیت (ع) بداند که ظرفیت بالا داشته و خودساخته باشد.

حجت الاسلام «محمد حسین مدبر» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، با تسلیت سالروز شهادت امام باقر (ع) گفت: یکی از سرمایه هایی که بسیار روی آن حساب می کنیم اهل ولایت اهل بیت (ع) بودن است اما آیا این مهم به ادعا و تنها شرکت در مراسم های عزاداری و موالید ائمه (ع) بوده و یا اینکه این اعمال نیاز به داشتن یک باطن دارد.

 

امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه اگر اعمال ما باطن نداشته باشد بر روی ظاهر آن نمی توان حساب کرد ، افزود: امام باقر (ع) می فرمایند اگر می خواهید بدانید اهل ولایت هستید نباید انتقاد و قضاوت دیگران نسبت به شما تاثیر گذاشته و ناراحت تان کند.

 

وی با اشاره به اینکه گاهی اوقات بنده به یک مسئول انتقادی می کنم و با من تماس گرفته و می گویند از شما توقع نداشتیم، بیان کرد: چنانچه این انتقاد درست نباشد، ناراحت بودن فرد دلیلی ندارد.

 

امام جمعه جهرم ادامه داد: کسی می تواند خود را اهل ولایت اهل بیت (ع) بداند که ظرفیت بالا داشته و خودساخته باشد.

 

وی همچنین به ادامه حدیث امام باقر (ع) اشاره کرد و گفت: این امام همام در ادامه حدیث می فرماید چنانچه مردم از شما تعریف و تجمید کنند نسبت به آن نیز خوشحال نباشید و آنچه باید برای شما مهم باشد عرضه کردن خود به قرآن است و ببینید آنگونه که خداوند در قرآن گفته هستید یا نیستید.

 

حجت الاسلام مدبر ورع، تقوا و تلاش و اهل مواسات بودن را ویژگی افراد اهل ولایت اهل بیت (ع) عنوان کرد و اظهار داشت: نباید نسبت به مشکلات مردم بی تفاوت بود.

کد خبر 1076646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha