شهردار آینده مشهد بومی خواهد بود

موحدیان گفت: شاخص ها برای انتخاب شهردار مشهد در حال اتمام است و برای شورای ششم بومی بودن شهردار اولویت اساسی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد «حسن موحدیان» امروز یکشنبه (27 تیر) در نخستین نشست خبری منتخبین شورای شهر ششم مشهد که در نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار شد؛ با بیان اینکه ما امانت دار رای مردم هستیم باید این امانت را تا انتهای ماموریت خود حفظ کنیم؛ گفت: رای مردم به ما به منزله تغییر و تحول در نظام مدیریت شهری است.


این منتخب شورای ششم مشهد افزود: شاخص های ما برای حرکت به سمت جلو، استفاده از افراد جهادی، انقلابی، کارآمد، پاکدست و مردمی است لذا از همه ظرفیت های حقیقی و حقوقی در شهر برای مدیریت شهری استفاده می کنیم؛ همچنین مردم محوری، ایجاد رابطه دوسویه با مردم، جذب ایده ها و استفاده از ایده ها و طرح ها برای شناسایی مشکلات و معضلات از اهداف و روح حاکم بر شورای ششم است.


وی با بیان اینکه.اقدامات ما در پایان چهار سال به گونه ای خواهد بود که مردم ما را به عنوان شورای شهر و نه به عنوان شورای شهرداری بشناسند؛ گفت: شورای ششم محل تعامل افراد، گروهها، نهادها و سازمان ها خواهد بود و به دنبال تقابل نخواهیم بود بلکه به سمت مدیریت هماهنگ و یکپارچه شهری حرکت می کنیم اگر چه برای این منظور موانع قانونی دارد که با کمک نمایندگان برطرف می کنیم، ما خود را موظف می دانیم که با دولت هماهنگ باشیم و از ظرفیت دولت به نحو مطلوب استفاده کنیم.


موحدیان اظهار داشت:. نقشه راه ما تا شروع به کار شورای ششم یعنی تا 14 مرداد به این شکل است که برای متمرکز سازی فعالیت ها و التزام بخشی به جلسات و هماهنگی های مورد نیاز دبیرخانه ای را تشکیل دادیم تا جلسات آشنایی، ملاقات و ظرفیت ها را شناسایی و در اختیار اعضای شورای منتخب قرار دهیم.


وی با اشاره به وظایف این دبیرخانه بیان کرد: هماهنگی ملاقات با مدیران ، شخصیت های اجرای و سیاسی، تعیین موضوعات اولویت دار ، تشکیل کارگروههای ویژه جهت شناسایی نخبگان و متخصصین در این کارگروه، شناسایی ظرفیت های شهرداری که  در قالب بانک اطلاعاتی در اختیار شهردار جدید خواهیم گذاشت، تشکیل کارگروه متناسب به کمیسیون های شورای شهر، تشکیل کارگروه تدوین شاخص های شهردار و تشکیل کارگروه تدوین مانیفست و شعار شورای ششم توسط این دبیرخانه انجام می شود.


منتخب شورای ششم مشهد در خصوص تشکیل کارگروه متناسب با کمیسیون های شورای شهر گفت: افراد توانمندی در انتخابات شرکت کردند اما انتخاب نشدند، ما از ظرفیت این افراد در شورای ششم در قالب کارگروه تخصصی بهره مند می شویم؛ همچنین همزمان با آغاز شورای ششم از کارگروه تدوین مانیفست رونمایی خواهیم کرد.


وی تصریح کرد: ما برای گرفتن نظرات رسانه، تیم رسانه ای تشکیل خواهیم داد تا از این طریق نظرات و کارهای خود را منعکس کنیم و از طرف دیگر نظرات رسانه را داشته باشیم. رسانه ها برای ما یک فرصت هستند و می توانند برای حل مشکلات شهری و پیشرفت و توسعه شهر کمک کنند.


موحدیان در خصوص انتخاب شهردار گفت: شاخص ها در حال اتمام است  و افرادی که در شورای ششم عضویت دارند افراد ذی الصلاح را انتخاب می کنند، برای شورای ششم بومی بودن شهردار اولویت اساسی است.

 

منتخب شورای ششم مشهد با بیان اینکه شورای منتخب یک شورای با نگرش های فرهنگی، شهرسازی و .. است؛ افزود: بحث فرهنگ اولویت شورای ششم است. مردم اگر می خواستند به پل و زیرگذر رای بدهند به ما رای نمی دادند.


وی با بیان اینکه در بحث فرهنگی مشهد به عنوان کلانشهر مذهبی ایران در تمام کشور و فراملی اثرگذار است و زائری که به مشهد می آید توشه معنوی می گیرد؛ گفت: برای ما فرهنگ مهم است البته کار فرهنگی اثرگذاری آن دیر است، زمانبر است ، نیاز به مداومت دارد و در کار فرهنگی ابتدا باید اولویت ها مشخص شود تا بر اساس آنها اقدام کنیم در غیر این صورت موفق نمی شویم .


موحدیان بیان کرد: پروژه های نیمه تمام عمرانی را ادامه می دهیم و تمام خواهیم کرد ما کارهای شورای قبل را تعطیل نمی کنیم بلکه پروژه های نیمه تمام را تکمیل می کنیم اما  رویکرد ما متفاوت خواهد بود. اما اینکه سرمایه مردم را رها کنیم رویکرد ما نخواهد بود و پیشرفت شهر به جد دنبال خواهد شد و در جهت رفع مشکلات مردم و ایجاد شور و نشاط کوتاهی نخواهیم کرد.


وی در خصوص پروژه های عمرانی بی تفاوت نیسستیم و اقدامات ما در راستای توسعه فرهنگ خواهد بود. در فرهنگ ما رعایت حق تقدم مسئله مهمی است. اگر پلی زده شود که رعایت حق تقدم به صورت خودکار انجام شود خیلی خوب است . بعضا تصور می کنند شورای جدید پروژه های عمرانی را تعطیل می کند در حالی که پروژه های عمرانی ما در راستای ارتقای فرهنگ سازی مردم انجام می شود و قطعا دنبال خواهیم کرد.


این منتخب شورای ششم مشهد اظهار داشت: در رابطه با همه فرایندهایی که شهرداری با مردم سر و کار دارد، شفاف سازی را از طریق مکانیزاسیوم انجام خواهیم داد و اقدامات شورای فعلی را در این خصوص ادامه خواهیم داد و ما شفاف سازی را ابتدا از خود شروع خواهیم کرد.


وی در خصوص منطقه ثامن گفت: دیدگاههایی در گذشته وجود داشته که آن زمان مناسب بوده اما با رشد فرهنگی، نگرشی که وجود دارد بحث معنویت در اطراف حرم با وجود پاساژها در حال از دست رفتن است لذا حتما باید اطراف حرم مورد توجه قرار گیرد و دستورات آقا اجرا شود و اجازه ندهیم ساختمان های بلند بدون معماری اسلامی ساخته شود، البته ما به عنوان مطالبه گری اجازه نخواهیم داد.

 

 

 

کد خبر 1076856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha