۱۲۶.۵ میلیارد ریال اعتبار برای اسکان موقت زلزله زده‌های خراسان شمالی اختصاص یافت

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: ۱۲۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار برای اسکان موقت ۷۹۵ خانوار زلزله زده این استان در شهرها و روستاهای این استان مصوب شده است.

«جواد نظری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارداشت: ۲۹ میلیارد ریال کمک هزینه اسکان موقف برای تامین ۱۴۵ واحد مسکونی شهری در مناطق خسارت دیده از زلزله استان، مصوب شده که به ازای هر واحد تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال پرداخت می شود.

 

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی افزود: ۹۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هم کمک هزینه اسکان موقت ۶۵۰ واحد مسکونی روستایی مصوب شده که به ازای هر واحد تا سقف ۱۵۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

 

وی با اشاره به اینکه آواربرداری و تهیه نقشه ها برای ساخت مسکن در مناطق خسارت دیده از زلزله رایگان است، افزود: ۳۰ میلیارد ریال هزینه های پشتیبانی و آوار برداری و خدمات مدیریت طرح، مصوب شده و علاوه بر آن، تامین ۲۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کمک هزینه صدور پروانه ساختمانی برای بازسازی مناطق خسارت دیده مصوب شده است و بر این اساس به ازای هر واحد روستایی تا ۲۰ میلیون ریال و برای هر واحد شهری تا مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال اعتبار تامین می شود.

 

نظری درباره پرداخت تسهیلات بازسازی برای ساخت واحدهای خسارت دیده اظهار داشت: ۶۸۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال تسیهلات بانکی ارزان قیمت با سود و کارمزد چهار درصد در مناطق روستایی و پنج درصد در مناطق شهری با معرفی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی  برای جبران خسارت های زلزله در شهرستان های گرمه، جاجرم و مانه و سملقان با ضمانت زنجیره ای پرداخت می شود.

 

وی با بیان اینکه بدهی معوقات و چک برگشتی احتمالی آسیب دیدگان به بانک ها، مانع از دریافت این تسهیلات نیست، افزود: برای بازسازی ۱۴۵ واحد مسکونی شهری یک میلیارد ریال و برای هر واحد و در مجوع ۱۴۵ میلیارد ریال اعتبار پرداخت می شود و برای بازسازی ۶۵۰ واحد مسکونی روستایی، به هر واحد ۸۰۰ میلیون ریال و در مجوع ۵۲۰ میلیارد ریال اعتبار تسهیلاتی در اختیار قرار می گیرد.

 

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی اظهار داشت: برای تعمیر اماکن مسکونی و تجاری شهری و روستایی تا سقف ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت می شود و در مجموع ۱۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعتبار تسهیلاتی با سود و کارمزد پنج درصد و بازپرداخت هفت ساله مصوب شده است.

 

نظری افزود: در نشست هیات دولت ۲۹ میلیارد ریال کمک بلاعوض برای ساخت ۱۴۵ واحد مسکونی شهری مصوب شد که به ازای هر واحد تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار پرداخت می شود، همچنین ۱۳۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض برای ساخت ۶۵۰ واحد مسکونی روستایی پرداخت می شود که به ازای هر واحد تا ۲۰۰ میلیون ریال در اختیار آسیب دیدگان قرار می گیرد.

 

وی اظهار داشت: هفت میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض برای تعمیر واحدهای مسکونی شهری و روستایی و تجاری منظور شده و به ازای هر واحد تا سقف ۱۵۰ میلیون ریال پرداخت می شود.

 

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: در این نشست ۳۵۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال به صورت هزینه ای و ۱۰۰ میلیارد ریال به صورت تملک دارایی و سرمایه ای، برای بازسازی بخش های خسارت دیده مسکن شهری و روستایی و تاسیاست زیربنایی ناشی از زلزله ۲۷ اردیبهشت ماه امسال در شهرستان های گرمه، جاجرم و مانه و سملقان مصوب شد.

 

 

 

کد خبر 1076976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha