رکورد تزریق واکسن کرونا در ایلام شکسته شد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: رکورد تزریق واکسن کرونا در ایلام شکسته شده است.

«جمیل صادقی فر» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار کرد: روز گذشته با تزریق ۳۰۹۶ دوز واکسن، رکورد تزریق روزانه واکسن کرونا در استان ایلام از زمان توزیع و تزریق واکسن کرونا در استان شکسته شد.

 

وی گفت:  در حال حاضر تعداد ۵۰۲۴۳ دوز واکسن به جامعه هدف و گروه‌های سنی واجد الشرایط واکسیناسیون تزریق شده است.

 

صادقی فر اضافه کرد: لازم به یادآوری است که این موفقیت با همت و تلاش مجموعه پرسنل خدوم حوزه بهداشت بدست آمده که در این راستا ر دانشگاه از این تلاش و جدیت و احساس مسئولیت مردم تقدیر می کند.

 

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام تاکید کرد: واکسن تولید داخل مشترک با کشور کوبا در کشور و استان ایلام در حال تزریق است و خیلی تفاوت زیادی با سایر واکسن های خارجی و داخلی ندارند اما خاصیت اصلی تمامی واکسن این است که مقادیر آنان کمک کند که از بستری شدن، بدحال شدن، از ابتلا با علایم زیاد و از مرگ افراد بر اثر ابتلا به کرونا جلوگیری کند.

 

صادقی فر تصریح کرد: واکسن خارجی برتری بر واکسن داخلی ندارد اما برخی از آنان قدرت آنتی بادی بیشتری دارند و برخی کمتر است اما همه آنان از مرگ فرد مبتلا به کرونا ممانعت می کنند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اشاره به تردد در مرز مهران و احتمال شیوع ویروس دلتا در ایلام، گفت: تاکنون ایلام جزو استان هایی است که ویروس دلتا در آن شناسایی نشده است.

 

وی خاطرنشان کرد: عدم شناسایی ویروس جهش یافته دلتا در این استان تاکنون نباید منجر شود که مردم این استان در رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی سهل انگاری کنند.

 

کد خبر 1077267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha