آغاز پیش ثبت نام حوزه علمیه خواهران آستارا

حجت الاسلام ملکی از آغاز پیش ثبت نام حوزه علمیه خواهران حضرت فاطمه معصومه(س) شهرستان آستارا در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ خبر داد.

حجت الاسلام«جبرئیل ملکی» امروز(دوشنبه، ۲۸ تیر) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا اظهارکرد: حوزه علمیه خواهران حضرت فاطمه معصومه(س) آستارا برای نخستین بار در این شهرستان طلبه خواهر می پذیرد.

 

نماینده هیئت موسس حوزه علمیه خواهران بندر آستارا به شرایط ثبت نام در حوزه علمیه خواهران حضرت فاطمه معصومه(س) اشاره کرد و افزود: اعتقاد و التزام عملی به دین مبین اسلام و مذهب حقه شیعه اثنی عشری، اعتقاد و التزام عملی به ولایت مطلقه فقیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران،تابعیت جمهوری اسلامی ایران، نداشتن سوء پیشینه،رعایت شئونات و حدود اسلامی و برخورداری از سلامت روانی و نداشتن نقص عضو و بیماری های جسمی مانع از تحصیل و امراض مسری از مهم ترین شرایط پذیرش در حوزه علمیه خواهران است.

 

وی تصریح کرد: رضایت پدر یا همسر یا سرپرست قانونی حسب مورد، عدم اشتغال به تحصیل همزمان در طول دوران تحصیل به صورت حضوری در حوزه یا دانشگاه و دارا بودن مدرک دیپلم یا بالاتر با حداقل معدل کل ۱۲ از دیگر شرایطی است که علاقمندان برای تحصیل در حوزه علمیه خواهران حضرت فاطمه معصومه(س) باید داشته باشند.

 

حجت الاسلام ملکی با بیان اینکه داشتن حداکثر ۴۰ سال، سکونت داوطلب با همسر یا والدین یا جد پدری و مادری و سرپرست قانونی در نزدیکترین شهرستان دارای مدرسه علمیه و موفقیت در تمامی مراحل گزینش ( مصاحبه و تحقیق) را از دیگر شرایط سبت نام در حوزه علمیه خواهران آستارا اعلام کرد و گفت:حافظان قرآن کریم و دارندگان تحصیلات دانشگاهی، با ارائه مدرک معتبر، به تناسب از تخفیف سنی تا حداکثر ۵ سال، بهره مند می شوند.

 

معاونت تهذیب حوزه علمیه حضرت ولیعصر(عج) بندر آستارا با اشاره به اینکه کلاس ها در صورت تکمیل ظرفیت از مهرماه آغاز می شود، تصریح کرد: شرکت کنندگان پس از گذراندن درس های حوزه و موفقیت در آزمون ها، مدرک سطح ۲ حوزه را دریافت می کنند.

 

حجت الاسلام ملکی خاطرنشان کرد: علاقمندان جهت ثبت نام و اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۱۱۶۱۶۲۰۳۱-۰۹۱۱۷۱۵۶۱۹۹ تماس حاصل کنند.

کد خبر 1077285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha