دعای عرفه در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س)و مسجد مقدس جمکران قرائت شد

مراسم روح بخش قرائت دعای عرفه هم‌زمان با نهم ذی‌الحجه در حرم مطهر کریمه اهل‌بیت (س) بقاع امامزادگان و مسجد مقدس جمکران و دیگر اماکن مذهبی با حضور مردم مومن و خدای جوی قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم ، مراسم پرفیض دعای عرفه با رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی  ودر  صحن ها و فضاهای باز حرم مطهر و کبریایی کریمه اهل بیت و مسجد مقدس جمکران  برگزار شد و مومنان خدای جوی با زائران خانه خدا هم‌نوا شدند.

 

این مراسم معنوی در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) بامرثیه خوانی و  ذکر مصیبت قرائت دعای عرفه توسط سید مهدی میرداماد و سخنرانی حجت‌الاسلام سید حسین مؤمنی  از فضلای حوزه علمیه قم برگزار شد .

 

مراسم دعای عرفه به صورت زنده از شبکه‌های تلویزیونی افق، نور و شبکه جهانی ولایت، شبکه‌های رادیویی معارف و قم و همچنین صفحات اختصاصی آستان مقدس در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی، پخش شد

 

دعای عرفه که امام حسین(ع) در روز عرفه (۹ ذی‌الحجه) در صحرای عرفات خوانده اند ، در بردارنده آموزه‌های عرفانی و عقیدتی ازجمله شناخت خداوند و بیان صفات الهی، یادآوری نعمت‌های بیکران الهی بر انسان و حمد و سپاس خداوند بر آن‌ها، تضرع به درگاه خداوند و اقرار به گناهان و توبه، درخواست حوایج، و پاداش اخروی و... اشاره دارد.

کد خبر 1077662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha