مشترکین خانگی پرمصرف باید برق خود را از نیروگاه‌های خصوصی خریداری کنند

هیوا لهونیان گفت: مشترکین خانگی با مصرف بیش از الگوی مصرف برق موظفند برق مورد نیاز خود را از نیروگاه‌های خصوصی خریداری کرده و یا با استفاده از پنل‌های خورشیدی برق مازاد خود را تأمین کند.

هیوا لهونیان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان به مشترکین پر مصرف در خصوص عدم رعایت اصلاح الگوی مصرف و افزایش مصرف بی‌رویه برق، هشدار داد.

 

وی افزود:  از ابتدای سالجاری مصوبات ابلاغی و بندهای قانون بودجه برای مشترکین پر مصرف اجرا شده است و مشترکین خانگی با مصرف بیش از الگوی مصرف برق موظفند برق مورد نیاز خود را از  نیروگاه‌های خصوصی خریداری کرده و یا با استفاده از پنل‌های خورشیدی برق مازاد خود را تأمین نماید در غیر اینصورت شرکت توزیع برق تعهدی برای تأمین برق  این مشترکین نداشته و شرکت‌ توزیع برق کردستان می‌توانند در صورت نیاز اقدام به قطع برق مشترکان پر مصرف کردستانی داشته باشد.

 

وی تأکید کرد: مصرف مازاد دو برابر الگوی مصرف برای مشترکین خانگی، با نرخ انرژی تجدید پذیر مصاحبه خواهد شد و این مشترکین موظف به پرداخت آن هستند.

 

لهونیان در ادامه به لوازم اندازه‌گیری هوشمند اشاره کرد و گفت: مشترکین پرمصرف در اولویت جایگزینی لوازم اندازه گیری موجود با کنترل هوشمند هستند تا شرکت بتواند به راحتی رفتار این مشترکان را کنترل کند و البته هزینه‌های مرتبط برای نصب این لوازم اندازه گیری بر عهده خود مشترک است.

 

میر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان بیان کرد: مشترکین پر مصرف به راحتی و با راه کارهای ساده می‎‌توانند رفتارهای خود را تغییر داده و به گروه مشترکین خوش مصرف بپیوندند و همچنین صنعت برق را در تأمین برق مطمئن و پایدار در شرکت یاری رسانند.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان با اشاره به اینکه براساس برآوردهای انجام شده در حال حاضر حدود ۲.۵مگاوات مصرف برق استان را ماینرها (دستگاه استخراج ارز دیجیتال) به خود اختصاص داده‌اند، افزود: برای جلوگیری از فعالیت آنها و کاهش خاموشی‌ها نیازمند همکاری وتعامل مردم شریف استان هستیم.

 

لهونیان با بیان اینکه نمی‌توان مشخص کرد که کدام مناطق استان بیشتر در زمینه استخراج رمز ارز فعالیت دارند، اظهار کرد: شاید بخاطر مرزی بودن بعضا برخی افراد این تفکر را داشته باشند که جویندگان غیرمجاز رمز ارز بیشتر در شهرهای غربی استان استقرار یافته و مشغول فعالیت هستند در حالیکه در شهرهای شرقی  استان هم  مزارعی از این نوع کشف و شناسایی شده است، به عنوان نمونه در دهگلان در یک مورد بیش از ۲۶۴ دستگاه ماینر شناسایی، کشف و ضبط شد.

 

وی از شناسایی دستگاه‌های ماینر با استفاده از نرم افزارهایی مرتبط خبر داد و افزود: از اسفندماه سال گذشته تاکنون بیش از ۸۱۷ دستگاه ماینر غیرمجاز در قالب ۱۲۰ hنشعاب در استان کشف و شناسایی شد با این اقدام از تلفات ۲۴۵۰ کیلووات ساعت انرژی جلوگیری بعمل آمد، تاکنون استفاده از این ماینرها معادل ۲.۵ درصد مصرف برق را به خود اختصاص داده است.

 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان تاکید کرد: همکاری و تعامل ارزنده مردم را بشدت نیاز داریم و شهروندان می توانند در صورت مشاهده هرگونه دستگاه رمزارز، مراتب را با شماره تلفن ۰۹۳۵۴۰۲۱۷۸۰ اطلاع دهند و از مشوق های مربوط به این امر برخوردار شوند.

 

لهونیان با بیان اینکه به هر فرد به ازای معرفی یک دستگاه ماینر سه میلیون ریال پاداش تعلق می‌گیرد، اضافه کرد: از پاییز سال گذشته به دلیل استفاده غیرمجاز از ماینرها (دستگاه استخراج ارز دیجیتال) مصرف برق کشور بالاتر رفته و این مسئله نیز یکی از دلایل اساسی در کمبود برق بوده است.

 

کد خبر 1078659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha