امام جمعه موفق باید مردم را پای ارزش‌های الهی حفظ کند

حجت الاسلام عبودی ضمن تاکید بر اینکه امام جمعه‌ ای موفق است که بیشتر مردم داری کند و مردم را پای ارزش‌های الهی حفظ کند، گفت: از هر چیزی که بین مردم و امام جمعه جدایی بیندازد پرهیز می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام و المسلمین «عبدالرحیم عبودی» ظهر امروز (۳ مرداد ماه) به مناسبت پنجم مرداد ماه، سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در کشور در جمع خبرنگاران حضور یافت و به سئوالات مختلف آنها پاسخ داد.

 

مسئول دفتر شورای سیاستگذاری ائمه استان کهگیلویه و بویراحمد خطاب به رسانه‌ها گفت: از شما یک درخواست دارم و آن این است که رسانه‌ها کار به جناح‌ها نداشته باشند. گاهی من می‌بینم که رسانه‌ها در مطالب شان هوای یک جریان سیاسی را دارند که بهتر است رسانه‌ها مستقل عمل کنند.

 

حجت الاسلام عبودی در پاسخ به سئوالی، اظهار کرد: جایگاه امام جمعه و ستاد نماز جمعه ایجاب می‌کند که توجه اساسی‌شان به مردم و نگاهشان هم به مردم است.

 

وی افزود: اگر روحانیت دین را تحصیل کردند برای شخص خودشان نبوده، بلکه باید این دین را به مردم آموزش دهند.

 

مسئول دفتر شورای سیاست گذاری ائمه استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: اساس نماز جمعه مردم است و امام بدون مردم نمی‌شود؛ حضرت امیرالمؤمنین (ع) امام به حق بود اما چون مردم نبود، ۲۵ سال خانه نشین شد.

 

وی با بیان اینکه همه کار ما برای مردم بود و اگر مردم نباشند نمی‌توانیم به وظیفه خود عمل کنیم، ادامه داد: اساس و محور نماز جمعه را مردم می دانیم و در این جهت به هیچ گروه و قشر خاص توجه نمی‌کنیم.

 

حجت الاسلام عبودی با اشاره به اینکه مردم از نظر سیاسی سلیقه ای متفاوت دارند، افزود: ضمن احترام برای سلایق مختلف، اساس کار را مردم می دانیم و باید مردم داری کنیم.

 

این مسئول فرهنگی ضمن تاکید بر اینکه امام جمعه‌ای موفق است که بیشتر مردم داری کند و مردم را پای ارزش‌های الهی حفظ کند، اظهار کرد: از هر چیزی که بین مردم و امام جمعه جدایی بیندازد پرهیز می‌کنیم و روند نهاد نماز جمعه در استان کهگیلویه و بویراحمد همین خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه امام جمعه به عنوان یک شخص دیدگاه سیاسی دارد و مطالبه به حقی نیست که دیدگاه سیاسی نداشته باشد، افزود: اما توصیه ما این است که امام جمعه دیدگاه سیاسی را در امورات دخیل ندهند.

 

حجت الاسلام عبودی با اشاره به اینکه در مصلی ها خلاقیت و جذابیت‌های ایجاد می‌شودف به ویژه برای جوانان که بیشتر جذب نماز جمعه شوند، ادامه داد: قبل از شیوع کرونا، برخی از ائمه جمعه و اعضای ستاد نماز جمعه، صبح‌ها در مدارس حاضر می‌شدند و ضمن ارائه نکات دینی و آموزنده، سوالاتی را مطرح می‌کردند و به افراد برتر در پایان هفته هدایایی را می‌دادند و برای کسانی که در نماز جمعه حاضر می‌شدند، تشکیل پرونده می‌دادیم.

 

مسئول دفتر شورای سیاست گذاری ائمه استان کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به سئوالی که آیا ائمه جمعه دغدغه فعالیت فرهنگی در مراکز تفریحی و کافی شاپ ها را دارند، اظهار کرد: حضور در همچنین مکان‌هایی ظرافت خاص خودش را دارد، هر جایی طلبه و روحانی نمی‌تواند حضور پیدا کند؛ البته در رابطه با مردم هر جایی وظیفه خودمان می دانیم که حضور پیدا کنیم. بعضی مکان‌ها ظرافت خاص خودش را دارد. برای همچنین جاهایی باید فکری شود و در شورای فرهنگی عمومی در این زمینه باید راهکاری پیدا کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه در چنین مکان‌هایی باید قانون رعایت شود، افزود: دستگاه‌های مربوطه باید ورود کنند و این مکان‌ها را ملزم به رعایت قانون کنند، البته قائل به خشونت و بگیر و ببند نیستیم. این‌ها مردم ما هستند. بعضی کارها از روی غفلت است و جوانان گاهای از روی غفلت کاری را انجام می‌دهند. لذا باید با آنها حرف زده و محبت شود، زیرا فطرت شان پاک است و دستگاه‌های مربوطه نباید کار و وظایف شان را در چنین مکان‌های رها کنند.

 

حجت الاسلام عبودی خواستار پیاده سازی قانون توسط دستگاه‌های مربوطه در چنین مکان هایی شد و گفت: دستگاه‌های فرهنگی محدودیت و معذوریت‌های خودشان را دارند، البته می‌شد که بهتر از این عمل می‌کردند.

 

مسئول دفتر شورای سیاست گذاری ائمه استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در انجام کارهای فرهنگی، ضعف عملکردی داریم و باید بپذیریم، ادامه داد: ضعف‌ها باید بررسی شود که دلیلش چه بوده، نهادهای فرهنگی می‌توانند بیشتر از این کار کنند.

 

وی ضمن اذعان به اینکه اعتقاد بنده بر این نیست که دستگاه‌های فرهنگی هیچ عملکردی نداشته‌اند، یادآور شد: در ایام شب‌های قدر، محرم و مناسبت‌های مختلف و دینی همین جوانان و نوجوانان را کی می‌آورد؟ عملکرد دستگاه‌های فرهنگی یکی از خروجی‌هایشان همین است.

 

حجت الاسلام عبودی با اشاره به برخی از اتفاقات تلخ اخیر استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: چرا باید به راحتی در استان فردی یا افرادی اسلحه بردارند و قتلی انجام دهند، از استاندار کهگیلویه و بویراحمد، شورای تأمین و همه دستگاه‌های فرهنگی و مربوطه، روحانیون و ... باید به این مسئله ورود کنند و برای رفع این معضل هم افزایی داشته باشند.

 

مسئول دفتر شورای سیاست گذاری ائمه استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اینکه در انجام کارهای فرهنگی نباید موازی کاری صورت بگیرد بلکه باید هم افزایی صورت گیرد، گفت: فرهنگ همیشه زیر بنا است و در هیچ مقطع و دوره‌ای نباید به آن بی توجه باشیم.

 

وی در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران در خصوص حضور مدیران در خطبه‌های نماز جمعه، اظهار داشت: نخست اینکه مدیر باید خودش را پایبند به مسائل دینی بداند، زیرا نماز جمعه جایی است که متعلق به مردم بوده و حضور مدیران در نماز جمعه ضعیف است.

 

حجت الاسلام عبودی با بیان اینکه در بعضی مناطق فرماندار، بخشدار و فلان مدیر شرکت می‌کند، اما به صورت کلی حضور مدیران در خطبه‌های نماز جمعه ضعیف است، اظهار کرد: چرایی عدم حضور را باید از خود مدیران سئوال کرد، نه از من، در مجموع رضایت خاصی نداریم.

 

مسئول دفتر شورای سیاست گذاری ائمه استان کهگیلویه و بویراحمد به جوان گرایی در انتخاب ائمه جمعه گریزی زد و گفت: اگر چهره‌ها را نگاه کنید، بحث جوان گرایی مراعات شده، از این جهت در کشور جلو هستیم و باید حفظ شود، البته باید به پیشکسوتان احترام گذاشت. ما به جناح خاصی وابستگی نداریم.

 

وی با اشاره به اینکه اساس برای ما ولایت فقیه است، گفت: همه جناح‌های سیاسی برای ما قابل احترام هستند و اصل برای ما رضایت مردم است زیرا رضایت مردم را رضایت خداوند متعال می دانیم.

کد خبر 1078807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha